آشپزی

طرز تهیه دوپیازه میگو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دوپیازه میگو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز پخت دو عدد میگو پیاز

میگو دوپیازه یکی از غذاهای لذیذ جنوب کشورمان است که با مواد مختلفی درست می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز پخت دو عدد میگو پیاز برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
میگو 500 گرم
پیاز 1 قطعه
سیر 4 عدد قرص
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
سیب زمینیها 2 عدد بزرگ
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و پودر دارچین کافی
پودر نعنا و رزماری کافی
پودر هل و روغن مایع کافی

طرز پخت دو عدد میگو پیاز

مرحله اول

من آماده می کنم میگوی مجلسی دو پیاز در ابتدای کار پوست میگو را جدا می کنیم سپس برش نازکی از پشت ایجاد می کنیم. سپس رگ سیاهی که باعث بوی میگو می شود را جدا می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله شله پیاز و سیر را ریز خرد کرده و تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید. در مرحله بعد کمی روغن مایع به ماهیتابه بریزید و بلافاصله پیازها را به تابه اضافه کنید.

سطح سوم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا قرمز و طلایی شود سپس سیر را اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا عطر سیر گرفته شود. سپس میگوها را به تابه اضافه کنید و به مدت 3 تا 4 دقیقه تفت دهید.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که زمان پخت میگو از زمان مشخص شده بیشتر نباشد، در غیر این صورت بافت میگو سفت می شود. بعد پوره گوجه فرنگی را به میگوها اضافه کنید سپس تفت دهید تا پوره گوجه فرنگی کاملا سرخ شود.

مرحله پنجم

سپس نمک را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه، پودر دارچین، دانه فلفل سیاه، پودر گل رز و پودر هل به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا عطر ادویه ها گرفته شود و بعد کمی تفت داده شوند.

مرحله ششم

بعد از اینکه بوی خامی ادویه ها از بین رفت، درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم غذا بماند. در این مدت سیب زمینی ها را پوست گرفته و بشویید سپس به صورت ورقه های نازک برش دهید.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه جداگانه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم سپس اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود. سپس سیب زمینی ها را به تابه اضافه کنید.

مرحله هشتم

حالا سیب زمینی ها را سرخ می کنیم. سپس دو سر میگو را در بشقاب مناسبی قرار دهید، سیب زمینی های سرخ شده را دور آنها بریزید و با نان تازه، زیتون و سبزیجات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا