آشپزی

طرز تهیه دو پیازه سیب زمینی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دو سر سیب زمینی و پیاز

دو عدد پای سیب زمینی یکی از غذاهای قدیمی و ساده ایرانی است که بسیار ارزان و بسیار سریع آماده می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دو سر سیب زمینی و پیاز برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 1 کیلوگرم
پیاز بزرگ 2 عدد
کره 20 گرم
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
پودر گشنیز، پودر پاپریکا و پودر سیر کافی

طرز تهیه دو سر سیب زمینی و پیاز

مرحله اول

من آماده می کنم دو عدد پیاز سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته و در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس به اندازه ای آب می ریزیم که روی سیب زمینی ها را بپوشاند و روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه دهید سیب زمینی ها به مدت 45 دقیقه در آب جوش بمانند تا پخته و نرم شوند. سپس بعد از این مدت سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم و بعد از آن پوست اضافی آنها را جدا می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را در ظرف مناسبی بریزید و با چرخ گوشت بکوبید تا پوره شوند. سپس پوست پیاز را جدا می کنیم سپس آن را به قطعات کوچک خرد می کنیم. سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع داخل ماهیتابه بریزید و بلافاصله پیازهای خرد شده را داخل تابه بریزید و تفت دهید تا سبک و شفاف شود. سپس پودر تخم گشنیز، پودر پاپریکا، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به تفت دادن پیاز ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود و پس از آن بوی خامی ادویه ها کاملا از بین می رود. سپس پوره سیب زمینی را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا پوره سیب زمینی باز شود.

مرحله ششم

در آخر وقتی همه پوره های سیب زمینی را داخل تابه ریختیم، کره را اضافه کرده و تفت دادن را ادامه می دهیم تا کره آب شود. در نهایت دو عدد پیاز را در بشقاب مورد نظر بریزید و با گوجه فرنگی و ترشی سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا