آشپزی

طرز تهیه دو پیازه سیب زمینی ساده با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه دو پیازه سیب زمینی ساده را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه دو کیک سیب زمینی ساده

دو عدد پای سیب زمینی یکی از غذاهای معروف شهرهایی مانند شیراز و بوشهر است که برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام با دستور پخت های مختلف تهیه می شود. طرز تهیه دو کیک سیب زمینی ساده برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 2 عدد بزرگ
پیاز 2 عدد وسط
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه دو کیک سیب زمینی ساده

مرحله اول

من آماده می کنم دو عدد پیاز سیب زمینی ساده در یک قابلمه مناسب ابتدا 2 لیوان آب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب زودتر بجوشد. سپس 1 قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه کنید.

مرحله دوم

در حالی که آب در حال جوشیدن است، سیب زمینی ها را پوست بگیرید، سپس آنها را نگینی خرد کنید. سپس سیب زمینی ها را با آب سرد بشویید. وقتی آب به جوش آمد، سیب زمینی ها را به قابلمه اضافه کنید.

سطح سوم

حالا حدود 10-15 دقیقه صبر می کنیم تا سیب زمینی ها نرم شوند. سپس سیب زمینی ها را بشویید و کنار بگذارید. حالا یک تابه مناسب را روی اجاق بگذارید و مقداری روغن به تابه اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را پوست گرفته سپس ریز خرد کرده و به تابه اضافه کنید. سپس پیاز را خوب تفت می دهیم تا روشن شود و کمی تغییر رنگ دهد سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پیاز را دو دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر ادویه ها بیرون بیاید. سپس پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا خوب سرخ شود و طعم و بوی خامی آن کاملا از بین برود.

مرحله ششم

بعد از اینکه پوره گوجه فرنگی سرخ شد سیب زمینی های خرد شده را به تابه اضافه کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید تا یکدست شود سپس در تابه را بپوشانید و اجازه دهید مواد به مدت 15 دقیقه بپزند.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که حرارت زیر تابه در این مدت باید بسیار کم باشد. بعد از اینکه غذا به روغن افتاد، آن را در ظرف مورد نظر می گذاریم. سپس روی غذا را با سبزی های معطر تزیین کرده و با نان و سبزیجات تازه سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا