آشپزی

طرز تهیه دو پیازه مرغ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دو عدد پای مرغ

دو پای مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سریع است که با مواد ساده تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه دو عدد پای مرغ برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه مرغ 400 گرم
پیاز 1 قطعه بزرگ
سیب زمینیها 2 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری پر
آب جوش 1 فنجان
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه دو عدد پای مرغ

مرحله اول

برای تهیه دو عدد پای مرغ خوشمزه در ابتدای کار سینه های مرغ را به مکعب های مساوی برش می دهیم و در تابه مناسبی با کمی روغن می گذاریم و خوب سرخ می کنیم تا کاملا تغییر رنگ داده و سرخ شوند.

مرحله دوم

در همین حین سیب زمینی ها را پوست بگیرید. حالا سیب زمینی ها را مکعبی خرد کنید و با آب سرد بشویید تا نشاسته سیب زمینی ها گرفته شود سپس در تابه ای جداگانه کاملا سرخ کنید.

سطح سوم

سپس پیاز را ورقه های نازک برش دهید و به همراه کمی روغن مایع در تابه ای جداگانه بریزید و خوب تفت دهید تا پیاز طلایی و ترد شود. سپس مرغ سرخ شده را با پیاز داغ به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شود و رنگ آن تغییر کند، سپس مقداری نمک و فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم. حالا آب را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله درب تابه را ببندید و اجازه دهید آب اضافی آن تبخیر شده و داخل روغن بریزد. در 5 دقیقه آخر پخت، سیب زمینی های سرخ شده را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سیب زمینی ها طعم دار شوند.

مرحله ششم

بعد از 5 دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و دو عدد پیاز مرغ را در بشقاب مورد نظر بریزید و در صورت تمایل با زرشک و پیاز ترد تزیین کنید. در آخر دو عدد پای مرغ را با نان یا برنج سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا