آشپزی

طرز تهیه ذرت مکزیکی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

دستور پخت تورتیلا

ذرت مکزیکی یکی از میان وعده های پرطرفدار و پرطرفدار در جهان است که در فصل پاییز و زمستان بیشتر مصرف می شود زیرا به صورت گرم سرو می شود. امروز یکی از کامل ترین آموزش های طرز تهیه ذرت مکزیکی را برای شما آماده کرده ایم پس با سایت تیپ چی همراه باشید.

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ذرت 500 گرم
قارچ 250 گرم
سس مایونز 4 قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
پودر آویشن 1 قاشق چایخوری
پیتزا با پنیر 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی

دستور پخت تورتیلا

مرحله اول

برای تهیه ذرت مکزیکی خیابانی لذیذ ابتدا قارچ ها را خلال کرده و در قابلمه مناسبی می ریزیم و مقداری آب داخل قابلمه می ریزیم و روی اجاق می گذاریم تا قارچ ها کاملا بپزند.

مرحله دوم

برای تهیه ذرت مکزیکی در صورت استفاده از لپه لپه را بجوشانید و با کمی آب و نمک بگذارید بپزد. برای پخت سریعتر، می توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید، ابتدا ذرت را از قوطی خارج کرده و سپس آن را آبکش کرده و بشویید.

مسخره سوم

البته می توانید حبوبات پخته شده را نیز فریز کنید تا در صورت نیاز سریع از آنها استفاده کنید. اگر از ذرت منجمد استفاده می کنید، ذرت را 30 دقیقه زودتر از فریزر خارج کنید تا آب شود، سپس آن را بشویید و آبکش کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از آماده شدن ذرت، در قابلمه مناسبی کمی روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن ذوب شود. اگر روغن در دسترس ندارید، می توانید از روغن مایع یا روغن زیتون استفاده کنید.

مرحله پنجم

بعد از آب شدن کره ذرت ها را به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم و بعد از چند دقیقه تفت دادن قارچ های پخته شده را اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا آب اضافی قارچ ها تبخیر شود و کمی سرخ شوند.

مرحله ششم

بعد از اینکه مخلوط ذرت و قارچ را خوب تفت دادید سس مایونز را اضافه کنید. بعد از اضافه کردن سس مایونز، حرارت را کم کنید. سپس پودر آویشن را به همراه آبلیمو و نمک و فلفل به ذرت مکزیکی اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در مرحله آخر پنیر پیتزا را به تابه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا پنیر به تمام دانه ها برسد. پس از افزودن پنیر پیتزا، ظرف را از روی حرارت بردارید و در تابه را بپوشانید تا پنیر پیتزا آب شود، سپس ذرت مکزیکی را در بشقاب مورد نظر قرار دهید و سرو کنید.

نکاتی در مورد نحوه طبخ ذرت مکزیکی

ذرت رژیمی مکزیکی

برای تهیه ذرت رژیمی مکزیکی می توانید به جای روغن مایع یا کره از روغن زیتون استفاده کنید که کالری کمتری دارد. البته باید مایونز و پنیر پیتزا را هم حذف کنید یا از مایونز کم چرب استفاده کنید.

سوسیس در ذرت مکزیکی

می توانید ذرت مکزیکی را نیز به این سوسیس اضافه کنید تا خوشمزه تر شود. فقط سوسیس را بعد از اضافه کردن قارچ ریز خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. فقط سوسیس را کمی سرخ کنید، سپس مانند بالا عمل کنید.

ذرت مکزیکی با ذرت خام

اگر حبوبات شما خام است، قبل از شروع کار باید آنها را در ظرف مناسبی با دو پیمانه آب و یک قاشق کوچک نمک بریزید. قابلمه را روی اجاق بگذارید تا آب بجوشد سپس حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا ذرت بپزد سپس آن را آبکشی کنید. می توانید به مقدار لازم ذرت در ذرت مکزیکی استفاده کنید و بقیه را در فریزر نگهداری کنید.

ادویه برای ذرت مکزیکی

اگر می خواهید ذرت مکزیکی شما مانند ذرت مکزیکی خیابانی باشد، باید از ادویه هایی مانند پودر پیاز و آویشن استفاده کنید. ادویه دیگری که طعم خوبی به ذرت مکزیکی می دهد و آن را خوشمزه می کند فلفل سیاه است.

با تشکر از سایت چی شی برای مقاله طرز تهیه ذرت مکزیکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا