آشپزی

طرز تهیه رشته خوشکار با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه رشته خوشکار را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه رشته هوسکار

خوشکار یکی از شیرینی های خوشمزه و ساده ایرانی است که برای افطار در ماه مبارک رمضان بسیار مناسب است آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه رشته هوسکار برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای رشته هنرهای زیبا
آرد گندم 1 فنجان
آرد برنج ½ فنجان
آب سرد 1.5 فنجان
مواد میانی
گردو 200 گرم
پودر دارچین 1 قاشق غذاخوری
قند 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه رشته هوسکار

مرحله اول

من آماده می کنم رشته خسکر خوشمزه در ابتدای کار مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور گردوها را داخل غذاساز ریخته و خوب هم می زنیم تا پودر شود و بعد به همراه پودر دارچین و شکر در ظرف مناسبی می ریزیم. .

مرحله دوم

حالا مواد را خوب هم میزنیم تا مخلوط شوند سپس شروع به درست کردن پایه رشته میکنیم برای این کار برنج و آرد گندم را از صافی بسیار ریز رد میکنیم و در ظرف مناسبی میریزیم.

سطح سوم

سپس کم کم آب را به کاسه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا آرد گلوله نشود سپس مخلوط به دست آمده را با صافی صاف می کنیم تا مخلوط کاملا یکدست شود. حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد ریسمان هوکار را به مدت 3 تا 4 ساعت در دمای اتاق استراحت می دهیم. بعد از این مدت رشته ها را داخل قیف مخصوص رشته می ریزیم سپس تابه ای با پوشش نچسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

اگر قیف مخصوص ندارید، می توانید مایع را در یک بطری تمیز آب معدنی بریزید و چند سوراخ در درب بطری ایجاد کنید. حالا داخل تابه را با کمی روغن چرب کنید و اجازه دهید تابه خوب داغ شود.

مرحله ششم

حالا بطری را کمی تکان می دهیم تا مایع ته نگیرد، سپس مایع را به صورت عمودی و افقی داخل تابه می ریزیم تا شبکه ای شود. توجه داشته باشید که هر بار که سس را داخل تابه ریختید، آن را کمی چرب کنید.

مرحله هفتم

حالا به محض پخته شدن رشته خوشکار آن را برمی گردانیم و بعد از 2 ثانیه از تابه خارج می کنیم. سپس رشته ها را به همین ترتیب می جوشانیم و در ظرف می گذاریم.

مرحله هشتم

در این مرحله دو طرف نخ را به سمت مرکز تا می کنیم و مقداری از مواد میانی را به وسط رشته می ریزیم، سپس نخ را جمع می کنیم و با دست سبک دو طرف آن را فشار می دهیم تا کاملا به هر کدام بچسبد. دیگر.

مرحله نهم

سپس داخل همان تابه را دوباره با کمی روغن مایع بپوشانید و اجازه دهید تابه خوب داغ شود. حالا رشته های هوسکار را داخل آن می گذاریم سپس می گذاریم دو طرف آن کاملا قرمز و طلایی شود.

مرحله دهم

بعد از سرخ شدن رشته ها از ماهیتابه خارج کنید و روی دستمال مخصوصی قرار دهید تا چربی اضافی آن گرفته شود سپس رشته ها را در شربت بار قرار دهید و بعد از 2 دقیقه رشته ها را از شربت خارج کنید.

مرحله یازدهم

حالا نخ های ریز را در توری فلزی می چینیم و می گذاریم شهد اضافی از آن ها بریزد. اگر دوست داشتید می توانید رشته های خسکر را با قلم مو کمی شهد بزنید تا خیلی شیرین و خیس نشوند.

مرحله دوازدهم

سپس رشته های پخته شده را در ظرف مورد نظر می چینیم و با مقداری پودر پسته و گل های صورتی تزئین می کنیم. در آخر رشته ها را با یک فنجان چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا