آشپزی

طرز تهیه رشته پلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه برنج اسپاگتی

نوش پلو یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است که در دستور پخت های مختلف تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه برنج اسپاگتی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 4 لیوان
ظرف برنج 2 تا 3 فنجان
کشمش 2 لیوان
گردو کافی
سینه مرغ 400 گرم
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
پیاز 1 قطعه
سیر 2 قرص
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه برنج اسپاگتی

مرحله اول

برای تهیه رشته پلو مجلسی ابتدا برنج را به همراه 1 قاشق چایخوری نمک در ظرف مناسبی بریزید سپس ظرف را تا نیمه از آب پر کنید و اجازه دهید برنج به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس روی حرارت زیاد می گذاریم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. سپس بعد از 15 دقیقه برنج را در آبکش ریخته و آبکشی کنید.

سطح سوم

در این مرحله برنج آبکش شده را به همراه 1 قاشق چایخوری نمک در قابلمه آب جوش می ریزیم سپس برنج را به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش می گذاریم تا پخت اولیه آن کامل شود.

مرحله چهارم

حالا بعد از 3 دقیقه رشته پلو را به همراه برنج به قابلمه اضافه می کنیم و بعد از 5 دقیقه که دور برنج نرم شد و هسته آن کمی چسبناک شد، آن را از روی حرارت برداشته و در آبکش می گذاریم. و آن را با آب سرد بشویید.

مرحله پنجم

در این مرحله می گذاریم آب اضافی برنج کاملا کشیده شود. سپس در قابلمه مناسبی کمی روغن مایع می ریزیم سپس نان را کف قابلمه ثابت می کنیم و مخلوط برنج و ورمیشل را داخل قابلمه می ریزیم.

مرحله ششم

حالا دستگاه شعله را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس درب قابلمه را با درب می بندیم. سپس قابلمه را روی شعله شعله می گذاریم و اجازه می دهیم اسپاگتی برنجی به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت بپزد.

مرحله هفتم

در این مرحله برای مواد برنج ابتدا پیاز را پوست می گیریم سپس آن را شسته و به صورت خلال درشت برش می دهیم. سپس پوسته های سیر را جدا می کنیم سپس با رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله هشتم

حالا یک قابلمه مناسب را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم سپس مقداری روغن مایع داخل قابلمه می ریزیم و بلافاصله پیاز و سیر را داخل قابلمه می ریزیم و کمی تفت می دهیم سپس سینه مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله به سینه مرغ نمک، زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا مرغ کاملا سرخ شود. سپس به اندازه ای آب اضافه کنید که سینه مرغ را بپوشاند، سپس حرارت را زیاد کنید.

مرحله دهم

حالا آب را به نقطه جوش برسانید سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید مرغ به مدت 45 دقیقه در آب در حال جوش بماند تا کاملا بپزد. بعد از این مدت اجاق گاز را خاموش می کنیم سپس سینه مرغ را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله سینه مرغ را با چنگال رنده می کنیم سپس پوست گردو را جدا می کنیم و مغز را با چاقو به 4 قسمت تقسیم می کنیم. سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا داخل ماهیتابه مقداری روغن مایع بریزید، سپس سینه مرغ ریز شده را داخل تابه بریزید و مقداری زعفران پخته شده به آن اضافه کنید و تفت دهید تا مرغ سرخ شود. سپس گردوها را داخل تابه بریزید.

مرحله سیزدهم

در این مرحله به تفت دادن گردوها ادامه می دهیم تا بوی خامی آنها از بین برود. سپس کشمش ها را در تابه بریزید و بعد از اینکه کمی سرخ شد، حرارت را خاموش کنید. سپس بعد از 45 دقیقه قابلمه رشته پلو را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهاردهم

در آخر رشته پلو را در قابلمه آرام آرام هم می زنیم تا یکدست شود سپس در ظرف مورد نظر می ریزیم. در آخر مخلوط مرغ، گردو و کشمش را به ذائقه خود روی رشته پلو می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا