آشپزی

طرز تهیه رنگینک قالبی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه جوهر قالب

رنگنیک تهامی یکی از دسرهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که برای سرو کامل و مرحله به مرحله آموزش بسیار مناسب است. طرز تهیه جوهر قالب برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد مورد نیاز برای جوهر قالب
ارد 1 فنجان
تاریخ ½ فنجان
کره 100 گرم
شکر پودر شده 2 قاشق غذاخوری
پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
پودر زنجبیل 1 قاشق چایخوری
پودر هل 1 قاشق چایخوری
گردو خرد شده ½ فنجان

طرز تهیه جوهر قالب

مرحله اول

برای تهیه رنگنگ به روش مونتاژی در ابتدای کار آرد را در ظرف مناسبی ریخته سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد و رنگ آن کاملا گرفته شود. نسکافه می شود.

مرحله دوم

وقتی رنگ آرد به رنگ دلخواه رسید، آرد را داخل الک بریزید و دوباره داخل تابه الک کنید. حالا کره را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا آرد و کره با هم ترکیب شوند سپس پودر قند را داخل تابه الک کنید.

سطح سوم

حالا مواد آرد را خوب مخلوط کنید سپس پودر دارچین را به همراه پودر هل و پودر زنجبیل داخل تابه الک کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. سپس تابه را از روی حرارت برمیداریم.

مرحله چهارم

سپس شکل مورد نظر را با کمی روغن مایع چرب می کنیم سپس نیمی از حجم شکل را با مواد پر می کنیم و با قاشق خوب فشار می دهیم. حالا خرما و گردو را نگینی خرد کرده و رنگ را وسط آن قرار دهید.

مرحله پنجم

در این مرحله روی مواد وسط را با مواد رنگی می پوشانیم سپس آن را کاملا فشار می دهیم. حالا قالب را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید و سپس رنگ را دوباره در ظرف مورد نظر قرار دهید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا