آشپزی

طرز تهیه روغن دنبه بی بو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه روغن دنبه بی بو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه روغن دانه فوفل بدون بو

روغن کرچک یکی از روغن های حیوانی پرطرفدار است که در تهیه انواع غذاها و شیرینی ها استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه روغن دانه فوفل بدون بو برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم روغن کنجد
دم 1 کیلوگرم
ماست 1 فنجان
سرکه سفید 1 فنجان
سیب یا 1 قطعه
پیاز 1 قطعه
چوب دارچین و هل کافی
نمک، برگ بو یا سیر کافی

طرز تهیه روغن دانه فوفل بدون بو

مرحله اول

برای تهیه روغن حیوانی بدون بو ابتدا دم ​​آن را تمیز کرده و در چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم و همچنین می توانیم با چاقو یا قیچی ریز خرد کنیم. برای برش بهتر دم با چاقو می توانیم آن را برای مدتی در فریزر قرار دهیم.

مرحله دوم

حالا ساقه های بریده شده را دوباره می شوییم سپس در آبکش می گذاریم و می گذاریم آب اضافی آن کشیده شود. بعد یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس ساقه های خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله ماست را برای رنگ بهتر و سرکه سفید اضافه می کنیم تا بوی بد دم در قابلمه با دم گرفته شود. سپس دارچین، هل و برگ بو یا سیر را در توری می ریزیم، سپس در قابلمه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز و سیب را به 4 قسمت تقسیم می کنیم سپس داخل قابلمه می گذاریم و اجازه می دهیم روغن با حرارت ملایم داغ شود. توجه داشته باشید که حرارت از ابتدا باید بسیار کم باشد زیرا روغن در دمای بالا می سوزد.

مرحله پنجم

در این مرحله که دنبه ها کاملا سرخ و روغنی شدند، آن ها را داخل آبکشی که زیر آن کاسه ای است بریزید تا روغن از تفاله دنبه ها جدا شود. سپس اجازه دهید روغن کمی خنک شود.

مرحله ششم

حالا یک پارچه نخی را روی ظرف مناسبی قرار می دهیم سپس روغن کنجد را داخل پارچه می ریزیم تا صاف و یکدست شود. سرگرمی روز روغن حیوانی را در شیشه درب دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا