آشپزی

طرز تهیه رولت تیرامیسو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه رولت تیرامیسو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه رول تیرامیسو

رول تیرامیسو یکی از جذاب ترین و خوشمزه ترین شیرینی های بین المللی است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه رول تیرامیسو ادامه دادن با و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ارد 60 گرم
یک تخم مرغ 4 عدد
نشاسته ذرت 20 گرم
شکر پودر شده 100 گرم
آب جوش 2 قاشق غذاخوری
پودر نسکافه 15 گرم
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
کرم رنگ 100 گرم
پنیر ماسکارپونه 100 گرم

طرز تهیه رول تیرامیسو

مرحله اول

برای تهیه رول تیرامیسو به روش مونتاژی ابتدا فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم میکنیم سپس میگذاریم فر کاملا گرم شود. سپس زرده و سفیده را جدا می کنیم و در دو کاسه جدا می گذاریم.

مرحله دوم

حالا نصف پودر قند را داخل الک بریزید و روی سفیده ها الک کنید سپس با همزن برقی به مدت 5 دقیقه بزنید تا سفیده کاملا غلیظ و کدر شود. سپس بقیه پودر قند را در یک صافی بریزید.

سطح سوم

در این مرحله پودر قند را داخل زرده الک می کنیم سپس وانیل را به آن اضافه می کنیم و سپس زرده را با همزن برقی به مدت 5 دقیقه با دور تند هم می زنیم تا مخلوط زرده غلیظ و کشدار شود.

مرحله چهارم

حالا نسکافه را با پودر کاکائو با آب جوش مخلوط می کنیم سپس کم کم به زرده اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس سفیده را به زرده اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را با لیسک از یک طرف به صورت دایره ای هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شود و سفیده خوابش نگیرد. سپس آرد را به همراه نشاسته ذرت و بکینگ پودر داخل الک می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط آرد را 3 بار الک کنید و کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید سپس با کاردک با حرکات دایره ای مخلوط کنید تا بافت خمیر رول یکدست شود. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نان را در سینی فر پهن می کنیم سپس سینی را چند ضربه محکم به سطح کار می زنیم تا هوای اضافی و حباب های بین نان ها گرفته شود. سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله رول را به مدت 10 تا 15 دقیقه در فر بگذارید تا کاملا بپزد. سپس بعد از این مدت اجازه دهید رول به مدت 5 دقیقه در فر بماند تا دمای آن کمی پایین بیاید.

مرحله نهم

حالا بعد از 5 دقیقه قالب را از فر خارج می کنیم سپس با یک حوله نخی مرطوب روی آن را می پوشانیم و اجازه می دهیم رول به مدت 10 دقیقه استراحت کند تا کاملا خنک شود. سپس سطح کار را با کاغذ پخت بپوشانید.

مرحله دهم

در این مرحله مقداری پودر قند را داخل الک بریزید سپس روی کاغذ روغنی الک کنید. در مرحله بعد رول را از قالب خارج می کنیم سپس کاغذ روغنی را از پشت رول جدا می کنیم و روی کاغذ روغنی حاوی پودر قند قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

حالا رول را با کاغذ روغنی رول می کنیم سپس روی آن را با پارچه نخی تمیز می پوشانیم و اجازه می دهیم رول به مدت 10 دقیقه در یخچال بماند. در همین حین کرم را آماده کنید.

مرحله دوازدهم

در این مرحله خامه صبحگاهی را به همراه پنیر ماسکارپونه در ظرف مناسبی بریزید سپس با سرعت بالا روی همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مخلوط خامه کاملا فرم بگیرد. سپس رول را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله سیزدهم

حالا اجازه دهید رول به مدت 20 دقیقه در دمای محیط بماند سپس رول را باز کرده و مخلوط خامه را روی رول بریزید سپس با استفاده از پالت روی رول را با خامه بمالید و دوباره رول را رول کنید.

مرحله چهاردهم

در آخر رول را به مدت 1 ساعت در یخچال بگذارید و استراحت دهید. سپس پس از گذشت این مدت رول را از یخچال خارج کرده و به اندازه دلخواه برش می دهیم و با چای تازه دم کرده سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا