آشپزی

طرز تهیه رولت کدو حلوایی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه رول کدو حلوایی

رول کدو حلوایی یکی از انواع شیرینی های بین المللی ساده و لذیذ است که می توانید با دستور پخت های مختلف آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه رول کدو حلوایی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
قند 100 گرم
یک تخم مرغ 3 عدد
پوره کدو تنبل 140 گرم
ارد 90 گرم
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه رول کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه رول کدو حلوایی ساده ابتدا کدو را بشویید سپس به قطعات بزرگ برش دهید و در قابلمه مناسبی قرار دهید. سپس 3 قاشق غذاخوری آب به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم سپس می گذاریم کدو کاملا بپزد سپس گوشت کدو را از پوست جدا می کنیم و در غذاساز می ریزیم و هم می زنیم تا پوره شود.

سطح سوم

در این مرحله اجازه دهید پوره کدو حلوایی کاملا خنک شود سپس زرده را از سفیده جدا کرده و در دو کاسه جداگانه بریزید. سپس یک چهارم شکر را به زرده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا زرده تخم مرغ را با همزن برقی به مدت 3 دقیقه بزنید تا ذرات شکر کاملا حل شود سپس پوره کدو حلوایی را به همراه وانیل اضافه کنید و دوباره با همزن برقی با دور کم مخلوط کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به همراه بیکینگ پودر در صافی ریخته و 3 بار الک کرده و به زرده اضافه می کنیم. سپس با همزن با حرکات دایره ای یک طرف هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا باقیمانده شکر را به سفیده ها اضافه کنید، سپس با همزن برقی به مدت 5 دقیقه بزنید تا سفیده ها کدر و کرم رنگ شود و با چرخاندن کاسه جدا نشوند.

مرحله هفتم

در این مرحله فر را روی 200 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس داخل قالب را با کاغذ پخت بپوشانید سپس سفیده تخم مرغ را به زرده اضافه کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله خمیر رول را با لیسک به صورت دایره ای هم می زنیم تا بافت خمیر رول یکدست شود. در مرحله بعد خمیر رول را داخل تابه بریزید سپس ظرف را چند ضربه محکم روی سطح کار بزنید تا هوای اضافی آن گرفته شود.

مرحله نهم

حالا سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس رول را به مدت 15 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا پخته شود. سپس بعد از این مدت گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم 2 دقیقه رولی گریل شود.

مرحله دهم

در این مرحله بعد از این مدت که رول کاملا طلایی و خوش رنگ شد فرم را از فر خارج می کنیم سپس با پارچه نخی تمیزی روی آن را می پوشانیم و اجازه می دهیم 10 دقیقه بماند.

مرحله یازدهم

حالا بعد از این مدت روی پارچه تمیزی را با پودر قند بپوشانید سپس رول را از قالب خارج کنید و روی پارچه قرار دهید. سپس رول را با استفاده از حوله گرد می کنیم و 15 دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله بعد از گذشت این زمان رول را باز می کنیم سپس روی آن را با خامه فرم گرفته می پوشانیم و دوباره رول را رول می کنیم و به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت بعد از این مدت رول را از یخچال خارج می کنیم سپس به اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم. سپس برش های رول را در بشقاب مورد نظر می چینیم و بعد با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا