آشپزی

طرز تهیه رولت گوشت با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه رولت گوشت را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه رول گوشت

رول گوشت یکی از غذاهای بین المللی ساده و خوشمزه است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را مشاهده کنید. طرز تهیه رول گوشت برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 350 گرم
پیاز 3 عدد
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 1 قطعه
زرشک 1 قاشق غذاخوری
کشمش 1 قاشق غذاخوری
گردو 1 قاشق غذاخوری
آلو خورشتی 10 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
پودر گشنیز و پودر سیر کافی

طرز تهیه رول گوشت

مرحله اول

برای تهیه رول گوشت ابتدا گوشت را به قطعات کوچک برش می دهیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس پوست ۲ عدد پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن گرفته شود و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. بعد از آن تخم مرغ ها را به همراه آرد و نمک به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله فلفل سیاه، زردچوبه، پودر گشنیز و پودر سیر را به چرخ کرده اضافه کنید و 10 دقیقه ورز دهید تا مواد مخلوط و یکدست شود سپس روی کاسه را سلفون بپوشانید.

مرحله چهارم

حالا مواد رول را به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید. سپس مواد متوسط ​​رول را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا باقی مانده پوست پیاز را جدا کرده و می شوییم، سپس به صورت خلالی برش می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع داخل آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را به همراه کمی زردچوبه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز طلایی شده و سرخ شود.

مرحله ششم

حالا گردوی آسیاب شده را به همراه شاه توت و کشمش به پیاز داغ شده اضافه کنید سپس ۱ دقیقه تفت دهید. سپس بعد از 30 دقیقه مواد رول را از یخچال خارج می کنیم سپس سطح کار را با سلفون می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سطح سلفون را با کمی روغن مایع آغشته می کنیم سپس گوشت چرخ کرده را روی آن می گذاریم و به شکل مستطیل پهن می کنیم. سپس مواد میانی را روی رول پهن می کنیم.

مرحله هشتم

حالا رول را با استفاده از سلفون حلقه می کنیم و چند بار روی سطح کار با سلفون تکان می دهیم تا رول فشرده شود سپس دو طرف رول را کاملا می بندیم و به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله بعد از این مدت رول را از یخچال خارج کرده و از سلفون خارج می کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخل آن می ریزیم سپس اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود.

مرحله دهم

حالا رول را در تابه می گذاریم و رول را از همه طرف کاملا سرخ می کنیم. توجه داشته باشید که اگر حرارت تابه کم باشد رول ترک می خورد. سپس تابه ای جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی پوره گوجه فرنگی گرفته شود و پس از آن تغییر رنگ می دهد. سپس نمک، فلفل و ۱ پیمانه آب جوش را به پاستا اضافه کرده و هم بزنید.

مرحله دوازدهم

حالا اجازه دهید سس گوجه بجوشد سپس رول را داخل سس بریزید و 30 دقیقه روی اجاق بگذارید تا پخته شود. سپس آلوهای خورشتی را در آب داغ قرار می دهیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله بعد از 15 دقیقه آلوهای خیس خورده را به سس اضافه می کنیم سپس گاهی کمی از سس را روی رول می ریزیم تا خشک نشود. سپس بعد از 15 دقیقه رول را از تابه خارج می کنیم.

مرحله چهاردهم

سرگرمی روز رول گوشت را در ظرفی که می خواهیم می چینیم سپس سس گوجه فرنگی را دور رول و دور آن می ریزیم. در آخر رول گوشت را با لیموترش تازه و جعفری و گوجه فرنگی تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا