آشپزی

طرز تهیه رولت گوشت +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه رول گوشت

رول گوشت یکی از غذاهای بین المللی خوش طعم و لذیذ است که به روش های مختلف درست می شود و برای سرو در مهمانی ها شیک و مناسب است. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه کوفته به ادامه مطلب بروید سایت آموزشی مفید همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 3-4 نفر
گوشت چرخکرده 300 گرم
پیاز متوسط 3 عدد
سیر 1 قرص
هویج 1 قطعه
فلفل شیرین ¼ فلفل
پیاز سرخ شده 2 قاشق غذاخوری
زرشک نصف فنجان
گردو یا پسته خرد شده 1 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع ¼ فنجان
کره 10 گرم
نمک 1 قاشق چایخوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
آرد سوخاری ½ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه، پاپریکا، پودر گشنیز و سماق کافی

طرز تهیه رول گوشت

مرحله اول

برای تهیه رول گوشت ابتدا پیاز و سیر را پوست گرفته و بشویید و روی رنده ریز رنده کنید و در ظرفی بریزید و خوب مخلوط کنید سپس فلفل را بشویید و 4 قسمت کنید.

مرحله دوم

یک تکه فلفل را با رنده ریز رنده کنید و روی پیاز و سیر بریزید و مخلوط کنید و رنگ یا ترکیبی از فلفل ها را با توجه به سلیقه و سلیقه خود انتخاب کنید.

سطح سوم

سپس مخلوط مواد را از صافی رد کنید و آب اضافی آن را کاملا جدا کنید، حالا گوشت چرخ کرده را به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید و ورز دهید تا بافت گوشت یکدست شود.

مرحله چهارم

سپس نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر گشنیز، زردچوبه، سماق و آرد سوخاری را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ادویه ها کاملا جذب گوشت شوند.

مرحله پنجم

وقتی بافت گوشت کمی غلیظ شد سلفون را بپوشانید و به مدت 3 ساعت در یخچال بگذارید تا گوشت استراحت کند و طعم همه مواد با هم مخلوط شود.

مرحله ششم

بعد از این مدت گوشت را از یخچال خارج کرده و روی کیسه فریزر روی سطح صاف قرار دهید و با دست گوشت را صاف کرده و ضخامت تمام قسمت ها را صاف کنید.

مرحله هفتم

سپس روی گوشت یک لایه پیازچه که از قبل آماده کرده بودید و یک لایه زرشک و یک لایه گردو یا پسته به سلیقه و سلیقه خود بریزید سپس با کیسه فریزر آن را گرد کنید.

مرحله هشتم

در تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت نسبتاً زیاد قرار دهید تا روغن آب شود سپس رول گوشت را در آن تفت دهید و رول را بچرخانید تا تمام قسمت های آن سرخ شود.

نکته: اگر دما کم باشد، گوشت آبکی می شود، سطح آن ترک می خورد و شکل رول خراب می شود.

مرحله نهم

حالا پیاز را نگینی خرد کرده و در ظرف دیگری مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و وقتی روغن داغ شد پیاز را داخل آن بریزید و تفت دهید تا سبک شود.

مرحله دهم

سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز طلایی شود سپس یک قاشق از رب را اضافه کرده و خوب تفت دهید تا رنگ رب تغییر کند و با همه مواد مخلوط شود.

مرحله یازدهم

حالا نمک و فلفل را اضافه کنید و ۱ تا ۲ دقیقه تفت دهید تا عطر فلفل گرفته شود سپس زرشک را اضافه کرده و کمی تفت دهید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوازدهم

هویج را پوست گرفته و بشویید و حلقه حلقه کنید و به مواد اضافه کنید و تفت دهید سپس یک لیوان آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد.

مرحله سیزدهم

سپس رول سرخ شده را در ظرف بگذارید و حرارت را کم کنید، حدود یک ساعت و نیم اجازه دهید خوب بپزد، پس از اینکه رول گوشت خوب جا افتاد، آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهاردهم

حالا رول گوشت را در بشقاب مناسبی گذاشته و برش بزنید سپس روی آن را با برگ نعنا و رازیانه تزیین کنید و با برنج زعفرانی، ماست، سالاد و انواع دارچین سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا