آشپزی

طرز تهیه رولت یلدایی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه رولت یلدایی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه رولت یلدای

رولت یلدای یکی از کیک های خوشمزه و جشن است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه رولت یلدای برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای دکور رولت
شکر پودر شده 20 گرم
ارد 20 گرم
سفیده تخم مرغ 20 گرم
کره نرم 20 گرم
رنگ های خوراکی قرمز، مشکی و سبز کافی
مواد لازم برای رولت یلدای
شیر نر 150 گرم
روغن مایع 45 گرم
قند 45 گرم
وانیل ¼ قاشق چایخوری
ارد 120 گرم
سفیده تخم مرغ 4.5 عدد

طرز تهیه رولت یلدای

مرحله اول

من آماده می کنم رول یلدای خوشمزه در ابتدای کار تزیین رولت را آماده می کنیم، برای این منظور کره نرم را به همراه پودر قند، سفیده تخم مرغ و آرد در ظرف مناسبی ریخته و با قاشق هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند.

مرحله دوم

حالا مخلوط به دست آمده را در سه کاسه مناسب به سه قسمت نابرابر تقسیم کنید سپس به قسمت بزرگتر رنگ خوراکی قرمز اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس کمترین مقدار رنگ سیاه را اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله رنگ سبز را به بقیه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا به دلخواه طرح های هندوانه را روی کاغذ بکشید و روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس روی کاغذ روغنی را با قلم مو کمی روغن بزنید.

مرحله چهارم

حالا طرح ها را روی کاغذ روغنی می کشیم و 3 رنگ را جداگانه داخل قیف یکبار مصرف می ریزیم. در مرحله بعد رنگ سبز را به قسمت منحنی طرح هندوانه می زنیم و دانه های هندوانه را مشکی می گذاریم.

مرحله پنجم

سپس سس قرمز را روی بقیه هندوانه بریزید سپس با خلال دندان آن را با دقت بچینید. مراقب باشید خلال دندان را زیاد فشار ندهید تا ماده سیاه با ماده قرمز مخلوط نشود.

مرحله ششم

حالا کاغذ روغنی را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید تا کاملا خنک شود. در این مرحله به سراغ تهیه خمیر کیک می رویم و فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله شیر را به همراه روغن مایع، وانیل و نصف شکر در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 2 دقیقه خوب هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. حالا آرد را 3 بار الک کنید.

مرحله هفتم

سپس آرد الک شده را کم کم به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک دایره ای هم می زنیم تا قوام مایه کیک یکنواخت شود. حالا سفیده ها را در ظرفی جداگانه بریزید.

مرحله هشتم

حالا سفیده ها را با همزن برقی 2 دقیقه بزنید تا سفید شود سپس باقیمانده شکر را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سفیده تخم مرغ ها شکل بگیرد و از ظرف جدا نشود.

مرحله نهم

سپس سفیده ها را به کاسه مایه کیک اضافه کنید و به آرامی با کفگیر آن را تا کنید تا سفیده ها بلند نشوند. حالا مقداری از خمیر کیک را در یک قیف یکبار مصرف بریزید و تزئین را از فریزر خارج کنید.

مرحله دهم

بعد طرح تزیین را در سینی فر قرار می دهیم سپس طرح هندوانه را با خمیر کیک پر می کنیم. حالا بقیه مایه کیک را روی آن بریزید و با پالت کاملا صاف و یکدست کنید و چند ضربه به قالب روی سطح کار بزنید.

مرحله یازدهم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت 12 دقیقه بپزد. بعد از این مدت قالب را از فر خارج کنید و بگذارید کاملا خنک شود سپس کیک را از قالب خارج کنید.

مرحله دوازدهم

حالا کاغذ روغنی را از رول بردارید و روی پارچه تمیزی قرار دهید، سپس آن را با آن گرد کنید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود و شکل بگیرد. بعد از این مدت رول را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله رول را با خامه رنگی روی آن می مالیم و دوباره گرد می کنیم و بعد از آن به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال نگهداری می کنیم تا سفت شود. بعد از این مدت رول را به اندازه دلخواه برش داده و سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا