آشپزی

طرز تهیه زیتون پرورده ساده +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه زیتون ساده

زیتون پرورشی یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که در کنار انواع غذاهای سنتی و ایرانی سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه زیتون ساده برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای زیتون های ساده رشد کرده
زیتون سبز 500 گرم
آب انار ترش 1 فنجان
چوچک و نعناع 6 قاشق غذاخوری
گردوی آسیاب شده 200 گرم
سیر 6 عدد قرص
رب انار 1 قاشق غذاخوری
نمک، گلپر و دانه انار به مقدار مورد نظر

طرز تهیه زیتون ساده

مرحله اول

من آماده می کنم یک رستوران زیتون می کارد ابتدا باید زیتون ها را نمک بزنیم. برای این کار زیتون ها را بچشید و اگر خیلی شور بود در ظرفی آب سرد بریزید.

مرحله دوم

حالا بگذارید زیتون ها یک ساعت یا بیشتر در آب سرد بمانند تا شوری آن کاملا از بین برود. نکته دیگر اینکه می توانیم با زیتون بدون هسته یا بدون هسته زیتون پرورشی به سلیقه خود درست کنیم.

سطح سوم

اگر بخواهیم زیتون پرورشی را با زیتون بدون هسته درست کنیم، هسته ها را از روی زیتون جدا می کنیم. سپس گردوها را داخل هاون بریزید و خوب آسیاب کنید تا کاملا پودر و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله گردوی آسیاب شده را در ظرف مناسبی بریزید. سپس آب انار را به همراه مقداری نمک و گلپر اضافه می کنیم. سپس سیر را روی رنده ریز رنده کنید و به مواد داخل کاسه اضافه کنید.

مرحله پنجم

حالا چوچاگا و نعنا را به قطعات کوچک خرد کرده و به کاسه اضافه کنید. سپس مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم تا بافت آنها یکدست شود. حالا زیتون ها را به کاسه اضافه کنید و با سایر مواد مخلوط کنید.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که مواد باید با دست خوب مخلوط شوند تا مواد طعم دهنده جذب زیتون ها شود. در آخر زیتون های رشد کرده را در ظرف درب دار ریخته و چند ساعت در یخچال نگهداری کنید تا سفت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا