آشپزی

طرز تهیه سالاد روسی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سالاد روسی

سالاد روسی یکی از سالادهای خوشمزه و بی نظیر روسی است که در همه کشورها طرفداران زیادی دارد و مواد اولیه و طرز تهیه آن مانند سالاد آلوه ساده و سریع است. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه سالاد روسی برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت ژامبون نصف فنجان
هویج 1 قطعه
خيار شور کمتر از نیم پیمانه
یک تخم مرغ 2 عدد
سیب زمینی بزرگ 3 عدد
نخود فرنگی 1 فنجان
ذرت 1 فنجان
مواد لازم برای سس
سس مایونز 2 قاشق غذاخوری
ماست یونانی 4 قاشق غذاخوری
خردل 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش 3 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
شوید تازه خرد شده 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه سالاد روسی

مرحله اول

من آماده می کنم سالاد خوشمزه روسی ابتدا سیب زمینی ها را در قابلمه ای با کمی آب جوش روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید حدود 40 دقیقه بجوشد سپس پوست آن ها را بگیرید و به صورت مکعب های کوچک برش دهید.

مرحله دوم

سپس تخم‌مرغ‌ها را در تابه‌ای با کمی آب جوش روی حرارت متوسط ​​قرار می‌دهیم تا حدود 10 دقیقه بپزند، سپس آن‌ها را پوست گرفته و به مکعب‌های کوچک برش می‌زنیم و کنار می‌گذاریم.

سطح سوم

هویج را بشویید و پوست بگیرید سپس در کمی آب جوش حدود 15 دقیقه بجوشانید تا نرم شود سپس هویج را مکعبی خرد کنید و بگذارید کمی خنک شود.

مرحله چهارم

بعد ذرت که مکزیکی بهتره چون نرمتره و شیرین تره با کمی آب روی حرارت ملایم میذاریم تا بجوشه و 20 دقیقه بپزه.

نکته: برای راحتی می توانید از کنسرو ذرت آماده استفاده کنید.

مرحله پنجم

سپس نخودها را به روش قبل در قابلمه با کمی آب روی حرارت متوسط ​​به مدت 5 دقیقه می جوشانند تا نرم و پخته شوند و از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

حالا گوشت یا ژامبون مرغی را که بنا به ذائقه و سلیقه خود انتخاب کرده اید به مکعب های کوچک برش دهید و به همین ترتیب ترشی ها را برش بزنید و کنار بگذارید.

مرحله هفتم

در این مرحله سیب زمینی، تخم مرغ، هویج، ذرت، نخود، ژامبون، گوشت و ترشی را در ظرف مناسبی بریزید و به آرامی همه مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله هشتم

در ظرفی دیگر ماست یونانی را بریزید و سس مایونز را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود سپس سس خردل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله نهم

در مرحله بعد مقداری شوید تازه را بشویید و ریز خرد کنید و داخل مواد سس بریزید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود سپس روغن زیتون را اضافه کرده و هم بزنید.

مرحله دهم

وقتی تمام روغن زیتون با مواد سس مخلوط شد، به اندازه کافی آبلیمو را طبق ذائقه و ترجیح خود به مخلوط سس اضافه کنید و مخلوط کنید تا مخلوط یکنواخت شود.

مرحله یازدهم

سپس سس را بچشید و به سلیقه خود نمک و فلفل را به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید تا طعم و عطر همه مواد کاملا با هم ترکیب شود.

مرحله دوازدهم

سپس تمام مواد سالاد را در ظرف بزرگتری بریزید و سپس سس را به آنها اضافه کنید و با قاشق مخلوط کنید و سپس به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا سس کاملا جذب سالاد شود.

مرحله سیزدهم

سپس سالاد روسی آماده را از یخچال خارج کرده و در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را با نعناع تازه و برگ شوید تزیین کنید و به عنوان یک پیش غذای شیک سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا