آشپزی

طرز تهیه سالاد شیرازی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه سالاد شیرازی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سالاد شیرازی

سالاد شیرازی یکی از سالادهای ایرانی بسیار ساده و خوشمزه است که با طعم های مختلف می توانید آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سالاد شیرازی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
یک پیاز کوچک 1 قطعه
گوجه فرنگی های متوسط 2 عدد
یک خیار بزرگ 1 قطعه
هندوانه کافی
پونه خشک شده کافی
جعفری و پیازچه خشک کافی
فلفل سیاه و نمک کافی

طرز تهیه سالاد شیرازی

مرحله اول

برای تهیه سالاد مجلسی شیرازی ابتدا خیار را می شوییم سپس بسته به ذائقه می توانیم پوست آن را کاملا جدا کرده و یا به صورت نواری تقسیم کنیم. سپس خیار را ریز خرد می کنیم سپس در ظرف مناسبی می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله گوجه را می شوییم سپس ریز خرد می کنیم و داخل کاسه با خیار خرد شده می ریزیم. برای زیباتر شدن سالاد دقت کنید، سعی کنید گوجه و خیار هم اندازه باشند.

سطح سوم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم سپس آن را می شوییم و پیاز را به نگین های کوچکتر از گوجه فرنگی و خیار خرد می کنیم سپس خیار و گوجه را در ظرف می ریزیم سپس نمک و فلفل را روی سالاد می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله باید سس سالاد را اضافه کنیم. برای سالاد شیرازی می توانیم از ادویه های مختلفی با توجه به ذائقه خود استفاده کنیم. در این دستور از ترکیب شاهی و سبزیجات معطر که چاشنی اصلی این سالاد هستند استفاده کرده ایم.

مرحله پنجم

برای طعم دادن به سالاد پیازچه خشک را به همراه جعفری خشک و شاهی به سالاد اضافه کنید سپس خوب هم بزنید تا مواد سالاد با شاهی مخلوط شود. به جای آب می توانیم از آبلیموی تازه استفاده کنیم.

مرحله ششم

روش دیگر برای طعم دادن به این سالاد استفاده از ترکیب سس مایونز و ماست است. در آخر سالاد را در یخچال بگذارید تا خنک شود سپس در کاسه های مورد نظر بریزید و سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا