آشپزی

طرز تهیه سالاد فتوش +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سالاد فتوش

سالاد فتوش یکی از سالادهای خوشمزه و اصیل لبنانی است که با مواد مختلفی درست می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد فتوش برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 3 نفر
کاهو 1 عدد کوچک
گوجه گیلاسی 4 عدد
خیار 2 عدد وسط
پیازچه 3 ساقه
زنجبیل تازه ¼ مقدار زیادی
جعفری تازه ¼ مقدار زیادی
تربچه 4 عدد
نان پای یا لواش کافی
محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
رب انار 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
سماق کافی

طرز تهیه سالاد فتوش

مرحله اول

من آماده می کنم سالاد فتوش خوشمزه است در ابتدای کار کاهو را به همراه جعفری و پیازچه و نعناع تازه خوب شسته و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود سپس پیتا را به قطعات 2 سانتی متری برش می دهیم.

مرحله دوم

حالا در تابه ای مناسب مقداری روغن مایع بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود سپس تکه های نان را در تابه بریزید و کمی تفت دهید. وقتی دو طرف نان طلایی شد، آن ها را از روی حرارت بردارید.

سطح سوم

در صورت تمایل می توانیم برش های نان را در قالب چرب شده بچینیم و قالب را در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهیم. سپس نان ها را روی گریل قرار دهید و به مدت 3 تا 4 دقیقه برشته کنید.

مرحله چهارم

سپس نعناع تازه و جعفری را به طور تقریبی خرد کرده و در ظرف مناسبی بریزید، توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانید برگ های نعناع را از ساقه جدا کرده و روی سالاد بچینید تا سالاد زیباتر به نظر برسد.

مرحله پنجم

حالا برگ های کاهو را به اندازه و شکل دلخواه برش می دهیم و در ظرف می گذاریم. سپس پیاز را به همراه خیار و گوجه گیلاسی و تربچه می شوییم سپس به اندازه دلخواه برش می دهیم و به کاسه حاوی مواد سالاد اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سس سالاد را با ریختن رب انار به همراه روغن زیتون، آبلیموی تازه و سماق در ظرف مناسبی درست می کنیم و با چنگال خوب هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله هفتم

سپس نان سرخ شده را به کاسه اضافه کنید و با هم مخلوط کنید سپس سس را روی مواد بمالید و خوب هم بزنید تا سس با مواد سالاد مخلوط شود. حالا روی ظرف سالاد را سلفون بپوشانید.

مرحله هشتم

در این مرحله کاسه را به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال قرار دهید و اجازه دهید طعم ها با هم مخلوط شوند و سالاد طعم خوبی پیدا کند. بعد از این مدت ظرف را از یخچال خارج کرده و سالاد چرب را همراه غذا سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا