آشپزی

طرز تهیه سالاد لبو با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه سالاد لبو را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سالاد لبو

سالاد لبو یکی از سالادهای خوش طعم و لذیذ می باشد که با انواع مواد بسیار راحت می توان آن را به روش های مختلف تهیه کرد.برای تهیه این سالاد می توانید بنا به ذائقه خود از مواد اولیه مختلفی استفاده کنید.سالاد لبو بسیار مناسب برای خدمت کردن برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه سالاد لبو برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
لوبیاهای قرمز نصف فنجان
تماس گرفت 1 قطعه
چغندر 1 قطعه
رازیانه آسیاب شده 5 قاشق غذاخوری
گردو 6 عدد
پیاز قرمز کوچک 1 قطعه
سینه مرغ نصف 1 عدد
ماست شیر ​​کامل 2 قاشق غذاخوری
سس مایونز 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
گردوی خرد شده برای تزیین کافی
پیازچه تازه، ریحان و شوید برای تزیین کافی
برش های لیمو را برای تزئین برش دهید 1 قطعه

طرز تهیه سالاد لبو

مرحله 1: لب ها را بشویید و بجوشانید

ابتدا مقداری لبو را تمیز بشویید، سر و ته لبوها را بردارید، اگر بزرگ بودند، آنها را از وسط نصف کنید، در قابلمه بریزید، سپس مقداری آب روی لبو بریزید، قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و لبو را بگذارید. خوب بجوشانید و نرم کنید.

مرحله 2: لوبیا قرمز را خیس کرده و بپزید

سپس مقداری لوبیا قرمز را که از شب قبل یا چند ساعت قبل در آب خیس کرده اید و تورم آنها برطرف شده است در قابلمه بریزید، مقداری آب روی آن بریزید، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید، اجازه دهید حبوبات کمی بپزند. 3-4 ساعت خوب بجوشانید و تمام شد.

مرحله سوم: مرغ را با ادویه های مختلف و آب در قابلمه بریزید

سپس سینه مرغ تمیز را بشویید، در قابلمه ای بگذارید، مقداری آب روی آن بریزید، مقداری نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید، می توانید از ادویه های دیگر مانند چوب دارچین یا فلفل سیاه برای پخت مرغ استفاده کنید. بهتر خواهد شد.

مرحله چهارم: پیاز را به مرغ اضافه کرده و تفت دهید

در مرحله بعد یک پیاز کوچک را پوست بگیرید و داخل قابلمه قرار دهید سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و یک ساعت تا یک ساعت و نیم اجازه دهید مرغ بپزد تا قوام آن کاملا نرم شود و بعد از آن زمان قابلمه را از روی حرارت بردارید. . بردارید و کنار بگذارید.

مرحله 5: رازیانه تازه را بشویید و خرد کنید

چند عدد شوید تازه را تمیز کرده، بشویید، در سبدی بریزید تا آب اضافی آنها گرفته شود، پس از اینکه شویدها خوب خشک شدند، آنها را با چاقوی تیز به قطعات بسیار کوچک برش دهید، سپس در ظرفی بریزید و کنار بگذارید.

مرحله ششم: دانه های انار را جدا کرده و در ظرفی بریزید

سپس انار را برش بزنید و دانه ها را بردارید و در ظرفی بریزید، سعی کنید از انار شیرین و آبدار استفاده کنید اما طبق ذائقه خود می توانید از انار ترش یا شیرین نیز برای تهیه سالاد استفاده کنید و داخل آن بریزید.

مرحله 7: پوست لب ها را بگیرید و به شکل نگینی خرد کنید

سپس لب هایی که خوب پخته شده را از قابلمه خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شوند، سپس پوست لب ها را بگیرید و بدون اینکه با چاقوی تیز له کنید به قطعات کوچک برش دهید، سپس در ظرف بریزید. ظرف

مرحله هشتم: گردوها را خرد کرده و در ظرف سالاد بریزید

سپس دانه های انار را در سالاد خوری مناسب بریزید، لب های خرد شده را اضافه کنید، هم بزنید، سپس مقداری گردو را خرد کنید، با چاقوی تیز به قطعات کوچک برش دهید تا زیر دندان احساس شود، له کنید.

مرحله 9: مواد سالاد را با هم مخلوط کنید

مواظب باشید که گردوها زیاد پودر نشوند فقط به اندازه دانه های انار و لبو خرد کنید سپس گردوهای خرد شده را روی انارها و لبوها در ظرف سالاد بریزید و با آنها هم بزنید تا بافت یک دست درست شود و گردوهایی که در تمام قسمت های سالاد هستند پخش می شود

مرحله 10: شوید و پیاز خرد شده را به سالاد اضافه کنید

سپس رازیانه ریز خرد شده را روی مواد سالاد بریزید و با آنها مخلوط کنید سپس پیاز را پوست بگیرید و بشویید و ریز خرد کنید و ریز خرد کنید سپس پیاز را روی بقیه مواد سالاد بریزید و با آنها مخلوط کنید. قطعات.

مرحله یازدهم: سینه های مرغ برش خورده را به مواد سالاد اضافه کنید

سپس سینه مرغ را که خوب پخته شده را با چاقوی تیز به قطعات کوچک برش دهید و روی مواد سالاد بریزید و مخلوط کنید تا مرغ در تمام قسمت های سالاد پخش شود و برای جذابیت بیشتر شکل سالاد بهتر است تا جوجه ها را به قطعات مساوی برش دهید.

مرحله 12: ماست شیرین و سس مایونز را به سالاد اضافه کنید

در مرحله بعد مقداری ماست شیرین و پرچرب روی مواد سالاد بریزید و با آنها هم بزنید تا همه مواد سالاد به ماست آغشته شود و ماست کاملاً جذب ماست شود سپس مقداری سس مایونز روی مواد بریزید و با آنها هم بزنید تا عطر و طعم داشته باشد. سس باید با همه مواد مخلوط شود.

مرحله سیزدهم: نمک و فلفل را به مواد سالاد اضافه کنید و در یخچال بگذارید

سپس مقداری نمک و فلفل روی مواد بپاشید، دوباره مخلوط کنید، سپس همه مواد را خوب مخلوط کنید، سپس کاسه سالاد را در یخچال بگذارید، اجازه دهید سالاد لبو یک ساعت استراحت کند و کاملا جا بیفتد.

مرحله چهاردهم: سالاد را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را تزئین کنید

اگر سالاد را در یخچال نگهداری کنید، عطر و طعم همه مواد کاملا با هم مخلوط می شود، سپس سالاد لبو را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را با مقداری گردو، چند برگ نعناع، ​​ریحان، شوید تازه و چند عدد تزیین کنید. برش های آهک تازه در آخر سالاد لبو را به عنوان پیش غذای شیک و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی به همراه انواع دارچین و تزیینات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا