آشپزی

طرز تهیه سالاد نخود فرنگی بسیار لذیذ با دستورپخت ساده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سالاد نخود

طرز تهیه سالاد نخود

سالاد نخودفرنگی یکی از ساده ترین و در عین حال خوشمزه ترین انتخاب ها برای کسانی است که به دنبال یک وعده غذایی سبک و در عین حال مغذی هستند. ترکیب نخود فرنگی با مواد دیگری مانند قارچ، سیب زمینی، تخم مرغ و ذرت یک وعده غذایی کامل و ایده آل را برای شما فراهم می کند که نه تنها برای سلامتی مفید است، بلکه طعم دلپذیر و منحصر به فردی را نیز به ارمغان می آورد.

برای تهیه سالاد نخودی لذیذ ابتدا قارچ، سیب زمینی آب پز، هویج نیم پز، پیاز قرمز و تخم مرغ آب پز را ریز خرد کرده و در ظرف بزرگی مخلوط کنید. سپس سس مایونز، پودر کاری، کمی آبلیمو، نمک و فلفل را اضافه کنید و همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

عناصر اندازه ی
قارچ 200 گرم
پیاز قرمز 1 عدد وسط
هویج آب پز 2 عدد وسط
نخود پخته شده 250 گرم
تخم مرغ آب پز 2 عدد
سیب زمینی آب پز 3 عدد وسط
ذرت آب پز 100 گرم
سس مایونز به میل خود
نمک، فلفل و پودر کاری تا جایی که لازم است

طرز تهیه سالاد نخود

مرحله 1: آماده کردن قارچ

ابتدا قارچ ها را با دقت بشویید و تمیز کنید. سپس آنها را به اندازه های دلخواه برش دهید. به یاد داشته باشید که استفاده از قارچ های تازه و سالم می تواند طعم سالاد را افزایش دهد.

مرحله 2: سیب زمینی، هویج و پیاز را خرد کنید

حالا نوبت سیب زمینی پخته، هویج نیمه پخته و پیاز قرمز است. همه آنها را به سنگهای قیمتی خرد کنید. سعی کنید تکه های آن را یک اندازه نگه دارید تا سالاد زیبا به نظر برسد.

مرحله 3: آماده سازی تخم مرغ

تخم مرغ های آب پز را پوست بگیرید و مانند سایر محصولات برش دهید. افزودن تخم مرغ به سالاد طعم خوبی دارد و حاوی پروتئین مورد نیاز بدن است.

مرحله 4: مواد را با هم ترکیب کنید

زمان آن است که تمام مواد خرد شده را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید. مواظب باشید خیلی سفت با هم مخلوط نشوند تا مواد له شوند.

مرحله 5: سس و چاشنی ها را اضافه کنید

سس مایونز، پودر کاری، آبلیمو، نمک و فلفل را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس به طور یکنواخت با بقیه مواد مخلوط شود.

مرحله 6: طعم را تنظیم کنید

سالاد را یک بار بچشید و در صورت لزوم کمی نمک، فلفل یا آبلیمو اضافه کنید. به این ترتیب طعم و مزه به همان شکلی خواهد بود که شما دوست دارید.

مرحله 7: سالاد را خنک کنید

روی سالاد را سلفون بپوشانید و چند ساعت در یخچال قرار دهید. به این ترتیب طعم ها بهتر با هم مخلوط می شوند و سالاد خوشمزه تری خواهید داشت.

مرحله 8: سرو کنید

بعد از اینکه سالاد به اندازه کافی در یخچال ماند، آن را در ظرف مورد نظر گذاشته و سرو کنید. این سالاد هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان یک غذای سبک می تواند بسیار خوب باشد. نوش جان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا