آشپزی

طرز تهیه سالاد کلم و پیاز با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه سالاد کلم و پیاز را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سالاد کلم و پیاز

سالاد کلم و پیاز یکی از انواع سالاد رستورانی خوشمزه است که در دستور پخت های مختلف تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کلم و پیاز در ادامه مطلب و سرگرمی روز سایت همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
کلم سفید 1 عدد کوچک
پیاز قرمز 2 عدد
هویج 2 عدد
سس مایونز 4 قاشق غذاخوری
ماست خامه ای 1 فنجان
شکر یا عسل 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه سالاد کلم و پیاز

مرحله اول

برای تهیه سالاد کلم و پیاز ابتدا برگ های کلم را باز کرده و خوب می شوییم سپس در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آنها کاملا گرفته شود. در این مدت پیاز را پوست گرفته و بشویید.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به صورت خلال های نازک و یکنواخت برش می دهیم و در ظرف مناسبی می گذاریم. سپس هویج را پوست گرفته و با نخ یا رنده متوسط ​​رنده می کنیم و به کاسه پیاز اضافه می کنیم.

سطح سوم

پس از خشک شدن برگ های کلم آن ها را روی تخته آشپزخانه می چینیم و به صورت ورقه ای نازک و یکدست برش می زنیم و با مواد به کاسه اضافه می کنیم. سپس به سراغ تهیه سس سالاد می رویم.

مرحله چهارم

برای تهیه سس سالاد ابتدا ماست و سس مایونز را در ظرف مناسبی بریزید و خوب مخلوط کنید. توجه داشته باشید که اگر می خواهید سالاد را با کالری کمتری سرو کنید، به جای ماست خامه ای و سس مایونز از ماست کم چرب استفاده کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله آبلیمو را به همراه کمی نمک و فلفل به کاسه اضافه می کنیم و مواد را خوب هم می زنیم تا یکدست شوند. افزودن شکر یا عسل به این سس سلیقه ای است و در صورت تمایل کمی شکر یا عسل اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از یکدست شدن مواد سس آن را به ظرف سالاد اضافه می کنیم و کم کم مواد را کم می کنیم تا تمام قسمت های سالاد با سس پوشانده شود سپس روی ظرف را سلفون می پوشانیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه دهید سالاد حداقل یک ساعت در یخچال استراحت کند تا طعم سس کاملا به خورد مواد سالاد برود. در آخر سالاد را از یخچال خارج کرده و در ظرف مورد نظر می گذاریم و سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا