آشپزی

طرز تهیه سالاد کینوا +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سالاد کینوا

کینوا به عنوان یکی از انواع غلات مورد استفاده قرار می گیرد و به خاویار گیاهی معروف است و سرشار از مواد معدنی و ویتامین است. کینوا در 3 رنگ سفید، مشکی و قرمز وجود دارد و برای تهیه سالاد، کتلت، برگر و سوپ استفاده می شود.بله se برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه سالاد کینوا برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
کینوا رنگارنگ یک فنجان
خیار 2 عدد
گوجه فرنگی 1 قطعه
پیاز 1 قطعه
انبه 1 قطعه
جعفری خرد شده نصف فنجان
فلفل شیرین 1 قطعه
پنیر به مقدار مورد نظر
کلم بنفش 5 تا 6 برگ
کرفس خرد شده نصف فنجان
مواد لازم برای سس
آبلیموی تازه 3 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
فلفل قرمز کافی
پوست لیمو رنده شده 1 قطعه

طرز تهیه سالاد کینوا

مرحله اول

من آماده می کنم سالاد کینوا ابتدا کینوا را مانند برنج بپزید، به این ترتیب کینوا را بشویید و در قابلمه ای بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا روی کینوآ را بپوشاند و نیم انگشت از سطح کینوآ بالاتر باشد و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.

مرحله دوم

وقتی آب شروع به جوشیدن کرد و آب داخل قابلمه کشیده شد، درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید کینوا 20 دقیقه بپزد و نرم شود، سپس از روی حرارت بردارید و در دمای اتاق قرار دهید تا کمی خنک شود. .

سطح سوم

سپس کینوا خنک شده را در سالاد خوری مناسبی بریزید و خیارها را بشویید و به دلخواه خیار را پوست بگیرید و خیار را خلال کنید و در ظرف سالاد بریزید، سپس گوجه فرنگی را بشویید و خیار را خلال کنید و روی خیارهای داخل سالاد بریزید. کاسه.

مرحله چهارم

بعد مقداری جعفری را بشویید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود، سپس آن را ریز خرد کرده و در ظرف سالاد بریزید، سپس مقداری برگ کلم بنفش را شسته و خشک کنید و نگینی خرد کنید و به مواد سالاد اضافه کنید و مخلوط کنید. مخلوطی با هم

مرحله پنجم

حالا مقداری کرفس را شسته و خشک کنید و ریز خرد کنید و روی مواد قرار دهید سپس پیاز را پوست بگیرید و بشویید و مانند نگینی خرد کنید و به مواد سالاد اضافه کنید و سپس یک فلفل را بشویید و مانند نگینی خرد کنید. و آن را روی سالاد بریزید.

مرحله ششم

فلفل دلمه ای را به دلخواه انتخاب کنید یا ترکیب دو یا سه رنگ را در سالاد بریزید سپس انبه را شسته و پوست بگیرید و هسته آن را جدا کرده و انبه را به قطعات کوچک برش دهید سالاد را اضافه کنید.

مرحله هفتم

اگر انبه در دسترس نبود می توانید انبه را جایگزین تفاله پرتقال کنید و سپس بنا به ذائقه خود مقداری پنیر پارمزان یا پنیر چدار به مواد اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم همه مواد با هم مخلوط شود.

مرحله هشتم

سپس برای تهیه سس سالاد یک لیموترش تازه را بشویید و پوست سبز آن را روی رنده ریز رنده کنید و در ظرف بریزید، پوست سفید را رنده نکنید چون تلخ است، سپس لیمو را از وسط نصف کنید، آب آن را بگیرید و بگذارید. آن را در کاسه اضافه کنید.

مرحله نهم

سپس در ظرف سس مقداری روغن زیتون بریزید و سپس مقداری نمک و فلفل روی مواد بریزید و به سلیقه خود مقداری فلفل قرمز به مواد اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کرده و سس را درست کنید. روی سالاد بریزید.

مرحله دهم

وقتی سس را به سالاد اضافه کردید و مخلوط کردید، سالاد را به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا سس کاملا جذب سالاد شود و طعم همه مواد سالاد و سس مخلوط شود، سپس میل کنید. آن را از یخچال بیرون بیاورید و مخلوط کنید.

مرحله یازدهم

سپس سالاد را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را با مقداری گردوی آسیاب شده و چند برش لیموی تازه تزئین کنید و همراه غذا یا به عنوان غذای رژیمی برای افرادی که رژیم گیاهخواری دارند استفاده کنید و با سالادها و غذاهای مختلف سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا