آشپزی

طرز تهیه سالاد یونانی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سالاد یونانی

سالاد یونانی یکی از انواع سالادهای بین المللی خوشمزه است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه سالاد یونانی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
کاهو کوچک 1 قطعه
پیاز قرمز 1 قطعه
زیتون سیاه بدون هسته 1 فنجان
فلفل زرد 1 قطعه
گوجه گیلاسی 12 عدد
خیار 1 قطعه
پنیر فتا 1 فنجان
روغن زیتون 6 قاشق غذاخوری
پونه خشک شده 1 قاشق چایخوری
لیموی تازه 1 قطعه
سرکه بازامیک 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه سالاد یونانی

مرحله اول

برای تهیه یک سالاد یونانی خوشمزه و سالم ابتدا برگ های کاهو را جدا کرده و سپس آن ها را شسته و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس زیتون های سیاه را دایره ای برش می دهیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را پوست بگیرید، سپس آن را به صورت خلالی یا حلقه ای برش دهید. بعد گوجه های گیلاسی را شسته و از وسط نصف می کنیم. سپس فلفل را می شوییم.

سطح سوم

در این مرحله دانه های فلفل را جدا می کنیم سپس به صورت نگینی متوسط ​​برش می دهیم. سپس خیار را شسته سپس با کمک پوست کن پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خیار را حلقه ای یا نگینی می کنیم. سپس پنیر فتا را مکعبی می کنیم سپس ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم. سپس کاهوی خرد شده را داخل آن می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله گوجه گیلاسی، زیتون سیاه، فلفل، پیاز و خیار را روی کاهو بریزید سپس مخلوط سالاد را زیر و رو کنید تا مواد مخلوط و یکدست شود. سپس تکه های پنیر فتا را روی سالاد می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله سس سالاد را ابتدا با انتخاب کاسه مناسب تهیه می کنیم و سپس سرکه بالزامیک را با روغن زیتون داخل کاسه می ریزیم و آبلیموی تازه را به همراه نمک و فلفل اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در آخر سس را خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند سپس سس را روی سالاد یونانی بریزید. سپس پونه کوهی خشک را روی سالاد یونانی پخش می کنیم سپس سالاد را تا زمان سرو در یخچال می گذاریم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا