آشپزی

طرز تهیه سالونه مرغ با طعمی فوق العاده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سالاد مرغ

«طرز تهیه سالن چیکن» یکی از دستوراتی است که می توان آن را یک وعده غذایی کامل و مقوی دانست. این دستور پخت با ترکیبی از مرغ آبدار و ادویه های معطر، تجربه ای بی نظیر ازیک غذای اصلی ایرانیبرای شما آورده ام بیایید این غذای خوشمزه را با هم بپزیم.

برای تهیه سالاد مرغ ابتدا پیاز و مرغ را با ادویه، گردو، پوره گوجه فرنگی و آرد تفت دهید. بعد از اضافه کردن تمر هندی رقیق شده و آب، غذا را روی حرارت ملایم بپزید تا آب شود. در نهایت با افزودن زعفران غذا آماده سرو است. این دستور غذای ساده اما خوش طعم یک گزینه عالی برای وعده های غذایی خانوادگی است.

عناصر اندازه ی
پیاز 1 قطعه بزرگ
تمر هندی خیس خورده و رقیق شده 1 فنجان
اب 2 فنجان
سینه و ران مرغ بدون استخوان 600 گرم
ارد 1 قاشق غذاخوری
زعفران کافی
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
گردو 4 عدد
زردچوبه، فلفل سیاه و نمک کافی

طرز تهیه سالاد مرغ

مرحله 1: پیاز را سرخ کنید

ابتدا پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید. سپس در تابه ای مناسب مقداری روغن را روی حرارت ملایم گرم کنید و پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید. پیاز را تفت دهید تا نرم و کمی طلایی شود. این فرآیند ممکن است حدود 5 تا 7 دقیقه طول بکشد. تفت دادن پیاز اجازه می دهد تا طعم و عطر آن به خوبی در غذا نفوذ کند.

مرحله 2: مرغ را اضافه کنید

وقتی پیازها نرم شدند، مرغ بدون استخوان و رنده شده را به تابه اضافه کنید. مرغ را با پیاز تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. در این مرحله زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را روی مرغ بپاشید و خوب مخلوط کنید تا ادویه ها به طور یکنواخت به مرغ بچسبند و طعم آن را اضافه کنند.

مرحله 3: گردو را اضافه کنید

پس از اینکه مرغ به خوبی با ادویه ها مخلوط شد، گردوی آسیاب شده را به مخلوط مرغ و پیاز اضافه کنید. گردوها را به همراه بقیه مواد چند دقیقه تفت دهید تا طعم آنها به خوبی در غذا پخش شود. تفت دادن گردو علاوه بر طعم دادن، بافت غذا را کمی ترد و دلچسب می کند.

مرحله 4: پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید

بعد از تفت دادن گردو، یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به مواد داخل تابه اضافه کنید. پوره گوجه فرنگی را با بقیه مواد خوب تفت دهید تا رنگ و عطر آن باز شود. این به غنی شدن طعم غذا کمک می کند و رنگ دلپذیری به آن می بخشد.

مرحله 5: آرد را اضافه کنید

پس از تغییر رنگ پوره گوجه فرنگی، ۱ قاشق غذاخوری آرد را به مخلوط اضافه کنید و خوب تفت دهید. این کار به غلیظ شدن سس کمک می کند و بافت نهایی غذا را صاف و خامه ای می کند. دقت کنید آرد را به آرامی و به تدریج اضافه کنید تا دانه دار نشود.

مرحله 6: تمر هندی و آب را اضافه کنید

بعد از اینکه آرد با بقیه مواد خوب سرخ شد و یکدست شد، تمر هندی رقیق شده را به همراه ۲ پیمانه آب اضافه کنید. مخلوط تمر هندی با آب و مواد دیگر طعم ترش خوبی به غذا می دهد و با شیرینی طبیعی پیاز و گردو تعادل طعم خوبی ایجاد می کند.

مرحله 7: روی حرارت ملایم بپزید

پس از افزودن همه مواد، حرارت را کم کنید تا مخلوط به آرامی و با حرارت ملایم بپزد. ظرف را حدود 1 ساعت روی آتش بگذارید تا کاملا سفت شود و مرغ نرم و آبدار شود. در این مدت در صورت لزوم آب بیشتری اضافه کنید تا غذا خشک نشود.

مرحله 8: آماده شدن برای سرو

بعد از پخت، ظرف را از روی حرارت بردارید و قبل از سرو، زعفران دم کرده را اضافه کنید تا طعم و رنگ زیبایی به غذا بدهد. سالاد مرغ اکنون با برنج سفید یا نان تازه آماده سرو است و میل کنید.

پیشنهادات صمیمانه برای ادامه سفر آشپزی

اگر از آموزش مرغداری ما لذت بردید، مطمئن هستیم که از دستور العمل های دیگر ما نیز لذت خواهید برد. برای ادامه این سفر به شکلی دلپذیر دو آموزش خاص و جذاب را به شما پیشنهاد می کنیم:مرغ جنگل“و”مرغ گیلاس». هر دو دستور غذا با دقت و عشق آماده شده اند تا شما را به سطح جدیدی در آشپزی ببرند و تجربیات جدیدی را در فرهنگ غذایی غنی به شما ارائه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا