آشپزی

طرز تهیه سس تارتار با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه سس تارتار را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سس تارتار

سس تارتار یکی از انواع سس های خوش طعم و لذیذ است که در کنار غذاهای لذیذ مانند مرغ سوخاری و ساندویچ و انواع تنقلات سریع استفاده می شود.این سس بسیار آسان و سریع تهیه می شود و طعم فوق العاده ای دارد. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه سس تارتار برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
سس مایونز 6 قاشق غذاخوری
خيار شور 2 قاشق غذاخوری معادل 60 گرم است
جعفری خرد شده 1 قاشق غذاخوری
پیاز متوسط 1/4 پیاز متوسط
لیمو ترش متوسط نصف 1 عدد
نمک 1/4 قاشق چایخوری
فلفل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه سس تارتار

مرحله اول

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و بشویید سپس نگینی خرد کنید و در ظرفی بریزید و خیار شور را ریز خرد کرده و به پیاز اضافه کنید و مخلوط کنید سپس لیموی تازه را بشویید.

مرحله دوم

لیمو را از وسط نصف کنید و آب آن را بگیرید و روی مخلوط پیاز و ترشی بریزید سپس مقداری نمک روی مواد بپاشید و هم بزنید و مخلوط کنید سپس مقداری فلفل سیاه را خوب چرخ کنید تا طعم آن گرفته شود و سپس مواد را اضافه کنید.

سطح سوم

سپس همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم آنها با هم مخلوط شود سپس مقداری سس مایونز به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.مقدار سس مایونزی که استفاده می کنید بستگی به ذائقه شما دارد.

مرحله چهارم

سپس همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید و سپس طبق ذائقه خود می توانید مقداری پودر آویشن به مخلوط سس اضافه کنید و خوب هم بزنید تا عطر آویشن در مواد پخش شود سپس سس آماده را در یخچال قرار دهید تا خوب استراحت کند.

مرحله پنجم

سپس سس را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا جا بیفتد و عطر و طعم همه مواد مخلوط شود، سپس مقداری جعفری را بشویید و خشک کنید و ریز خرد کنید، سپس سس تارتار را از یخچال خارج کنید.

مرحله ششم

سپس جعفری خشک را روی سس بریزید، همچنین می توانید به دلخواه از پیازچه خشک روی سس استفاده کنید یا پیازچه تازه را بشویید و خشک کنید و ریز خرد کنید و سپس روی سس بریزید. سرگرمی روز آن را با انواع غذاها مانند مرغ سوخاری و همبرگر با سوسیس، ساندویچ و فست فود سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا