آشپزی

طرز تهیه سس تارتار +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سس تارتار

سس تارتار یکی از سس های رستورانی خوشمزه و پرطرفدار است که معمولا با غذاهای سرخ شده سرو می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سس تارتار برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای سس تارتار
سس مایونز 4 تا 5 قاشق غذاخوری
پیاز 1 قطعه
خيار شور 5 تا 6 عدد
سیر 1 قرص
آبلیموی تازه 2 قاشق غذاخوری
جعفری 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و پودر سیر کافی

طرز تهیه سس تارتار

مرحله اول

برای تهیه سس تارتار خانگی ابتدا پیاز را پوست گرفته سپس بشویید و خیلی ریز خرد کنید. سپس جعفری را شسته و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود.

مرحله دوم

حالا خیارشور را شسته و با رنده ریز رنده می کنیم. سپس سس مایونز را در ظرف مناسبی بریزید و با چنگال مخلوط کنید تا بافت سس جدا شود. سپس پوست سیر را جدا می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله سیر را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم. بعد از آن روی تخته گوشت جعفری می چینیم که ریز خرد می کنیم. سپس سیر، جعفری و پیاز را به سس مایونز اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا ترشی رنده شده را به همراه آب لیموترش تازه، نمک، فلفل و پودر سیر به مخلوط سس مایونز اضافه کنید سپس خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. سپس سس تارتار را در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در آخر سس تارتار را به مدت 1 الی 2 ساعت در یخچال می گذاریم تا طعم ها با هم مخلوط شوند سپس جا بیفتند. در آخر سس تارتار را با غذاهایی مانند پیاز سرخ شده، مرغ سوخاری و مرغ چینی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا