آشپزی

طرز تهیه سس زرشک با طعمی دلنشین در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سس زرشک

سس شاه توت یکی از انواع سس های خوش طعم و لذیذی است که طعم ملایمی دارد.این سس خوشمزه و پرطرفدار به عنوان چاشنی مناسب برای سرو هر نوع غذای گوشتی مناسب است و در کنار طعم فوق العاده ای که دارد خواص دارویی فراوانی نیز دارد و بسیار آسان است. آماده کردن. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه سس زرشک برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
زرشک تازه 200 گرم معادل 1 فنجان است
آب زرشک 50 میلی لیتر معادل 1/4 فنجان است
آب لیمو ترش 3 قاشق غذاخوری
سرکه بازامیک 5 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 5 قاشق غذاخوری
قند 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل هر کدام 1 قاشق چایخوری
پودر پیاز 1 قاشق چایخوری
پیازچه تازه و ریحان برای تزیین کافی

طرز تهیه سس زرشک

مرحله 1: توت سیاه و شکر را در مخلوط کن مخلوط کنید

ابتدا مقداری زرشک را شسته و در میکسر یا مخلوط کن بریزید سپس روی زرشک ها مقداری شکر بریزید و هم بزنید و هم بزنید تا شکر حل شود و طعم آنها کاملا با هم مخلوط شود. می توانید مقدار شکر را مطابق ذائقه خود تنظیم کنید. کمی تغییر کن

مرحله 2: ادویه ها را به مخلوط اضافه کنید

در مرحله بعد مقداری نمک و فلفل و پودر پیاز را به مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا ادویه ها کاملا مخلوط شوند و عطر آنها به داخل سس پخش شود سپس کمی طعم سس و مقدار نمک را میل کنید.

مرحله 3: سرکه و آب زرشک را به مخلوط سس اضافه کنید

سپس سرکه را به مخلوط سس اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا طعم سرکه کاملاً جذب مخلوط سس شود، سپس مقداری آب شاه توت را که از قبل آماده کرده اید یا به صورت آماده خریداری کرده اید، روی مواد بریزید و هم بزنید. انجام دادن.

مرحله 4: روغن زیتون را به سس اضافه کنید

وقتی بافت مخلوط یکنواخت شد، کمی روغن زیتون روی مواد بریزید، با هم مخلوط کنید تا روغن زیتون کاملا جذب شود و بافت مخلوط یکدست و یکدست شود، سپس یک لیموی تازه را فشار داده و از وسط نصف کنید.

مرحله 5: آب لیموی تازه را به مواد اضافه کنید

سپس آبلیمو را گرفته به مخلوط مواد اضافه کرده دوباره مخلوط کنید تا عطر و طعم لیمو به خورد مواد برود و اگر لیموی تازه ندارید می توانید از آبلیموی آماده استفاده کنید و روی آن بریزید. مواد را با آنها مخلوط کنید و خوب هم بزنید.

مرحله ششم: سس زرشک را در یک ظرف شیشه ای مناسب بریزید

وقتی همه مواد خوب مخلوط شدند و با دست مخلوط شدند تا بافتی به دست آید، همزن یا همزن را خاموش کنید، سپس ظرف شیشه ای را کاملا تمیز و خشک کنید، سپس سس را داخل ظرف بریزید، درب ظرف را محکم ببندید و در آن قرار دهید. یخچال.

مرحله هفتم: با سس زرشک تزیین کرده و سرو کنید

می توانید سس زرشک را به مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید سپس هنگام استفاده سس را در ظرف مناسبی بریزید و روی آن را با برگ تازه نعناع یا ریحان تزیین کنید و به عنوان چاشنی خوشمزه و پرطرفدار برای سرو استفاده کنید. انواع غذاهای گوشتی.و از تنوع استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا