آشپزی

طرز تهیه سس مارینارا +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سس مارینارا

سس مارینارا یکی از سس های محبوب ایتالیایی است که برای تهیه انواع غذاهای ایتالیایی استفاده می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سس مارینارا برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای سس مارینارا
پیاز 1 عدد کوچک
سیر 4 قرص
گوجه فرنگی 4 عدد بزرگ
پودر آویشن، پاپریکا و گرم ماسالا 1 قاشق چایخوری
نمک کافی
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
سرکه سفید 1 قاشق چایخوری
قند ½ قاشق چایخوری
جعفری خشک 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس مارینارا

مرحله اول

من آماده می کنم سس مارینارا ایتالیایی در ابتدای کار گوجه ها را شسته و پوست آن ها را جدا می کنیم سپس به قطعات بزرگ برش می دهیم و در غذاساز می ریزیم و مخلوط می کنیم تا گوجه ها پوره شوند.

مرحله دوم

حالا سیر و پیاز را پوست بگیرید سپس با رنده ریز رنده کنید. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن زیتون اضافه می کنیم و پیاز را به تابه اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود سپس سیر را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر سیر بیرون بیاید. سپس پودر آویشن، فلفل قرمز و گرم ماسالا را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

وقتی عطر ادویه ها آزاد شد، پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید، سپس مواد را ۱ دقیقه دیگر تفت دهید. بعد از این مدت نمک، سرکه، شکر و جعفری خشک را به پوره گوجه فرنگی اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس اجاق را روی کمترین درجه قرار می دهیم و هر چند دقیقه یکبار مواد را هم می زنیم تا آب اضافی رب گوجه تبخیر شود و شروع به روغن زدن کند.

مرحله ششم

در نهایت بعد از 10-15 دقیقه که رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شد سس ما آماده استفاده است. در صورت تمایل می توانیم مقداری از سس را داخل پاکت بریزیم و برای استفاده بعدی فریز کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا