آشپزی

طرز تهیه سس هزار جزیره +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سس هزار جزیره

سس هزار زازره یکی از سس های بین المللی خوشمزه است که با انواع غذاها و سالادها سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سس هزار جزیره برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای سس هزار جزیره
یک ترشی کوچک 2 عدد
سیر ½ قرص
یک پیاز کوچک 1 قطعه
ماست یا خامه 3 قاشق غذاخوری
سس گوجه 2 قاشق غذاخوری
خردل 2 قاشق غذاخوری
سس مایونز ½ فنجان
سرکه 2 قاشق غذاخوری
پودر جعفری یا آویشن و پاپریکا 1 قاشق غذاخوری
پودر سیر، نمک و ادویه جات ½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس هزار جزیره

مرحله اول

برای تهیه سس هزار جزیره خانگی ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب کنید. بعد خیارشور را در ظرف ریز رنده کنید، سپس سیر را پوست بگیرید و ریز رنده کنید و به ظرف اضافه کنید.

مرحله دوم

حالا فلس های پیاز را جدا می کنیم سپس آن را شسته و ریز رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. سپس مواد را خوب مخلوط می کنیم سپس ماست غلیظ یا خامه ترش را به مخلوط ترشی اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله سس کچاپ، سس خردل و سس مایونز را به مخلوط ترشی اضافه کنید سپس خوب هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس سرکه سفید را به سس اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم

حالا پودر جعفری یا آویشن، فلفل قرمز، پودر سیر، نمک و ادویه کاری را به سس اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. سپس برای مخلوط بهتر مواد سس را به مدت 3 دقیقه با همزن برقی مخلوط کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله ظرف مناسب را انتخاب می کنیم سپس داخل ظرف را با دستمال مرطوب خشک می کنیم. سپس سس را داخل کاسه بریزید و بگذارید 2 ساعت در یخچال بماند.

مرحله ششم

در نهایت بعد از این مدت که طعم ها کاملا با هم مخلوط شدند سس هزار جزیره را از یخچال خارج می کنیم. از آنجایی که این سس فاقد مواد نگهدارنده است، بهتر است ظرف چند روز از آن استفاده کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا