آشپزی

طرز تهیه سس چیلی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه سس چیلی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سس فلفل قرمز

سس چیلی تایلندی یکی از سس های خوش طعم و لذیذی است که طعم فوق العاده ای دارد.شما می توانید از این سس خوشمزه به عنوان چاشنی پرطرفدار برای انواع غذاهای سرخ شده و تنقلات استفاده کنید.سس چیلی تایلندی به روش های مختلف بسیار راحت تهیه می شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه سس تایلندی چیلی به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
فلفل چیلی خشک 3 عدد یا 1 قاشق غذاخوری
پیاز بنفش متوسط 1 قطعه
اب 250 میلی لیتر معادل 1 فنجان فرانسوی است
سرکه سفید 125 میلی لیتر معادل 1.2 فنجان است
قند 4 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
پودر سیر 1 قاشق چایخوری
پودر پیاز 1 قاشق چایخوری
نعناع تازه برای تزئین سس کافی

طرز تهیه سس چیلی تایلندی

مرحله 1: فلفل چیلی و پیاز بنفش را خرد کنید

ابتدا مقداری فلفل را که شسته اید و چند روز کنار گذاشته اید تا کاملا خشک شود روی سطح صافی بگذارید، فلفل ها را ریز خرد کرده و کنار بگذارید، سپس یک پیاز بنفش نگینی را پوست بگیرید و خیلی ریز خرد کنید.

مرحله 2: به جای پیاز بنفش از پیاز سفید استفاده کنید

پیاز بنفش رنگ زیبایی دارد و طعم فوق العاده ای به سس می دهد اما اگر پیاز بنفش ندارید می توانید از پیاز سفید استفاده کنید که در این صورت باید مقداری فلفل قرمز یا فلفل سیاه به مخلوط مواد اضافه کنید و مخلوط کنید. آنها را .

مرحله 3: آب، سرکه و شکر را در یک قابلمه با هم ترکیب کنید

سپس در قابلمه ای مقداری آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید سپس مقداری سرکه به آب اضافه کنید و با آن هم بزنید و مقداری شکر به مخلوط آب و سرکه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر در آن حل شود. که یک بافت صاف تشکیل شود.

مرحله 4: پیاز خرد شده و ادویه ها را به قابلمه اضافه کنید

سپس پیاز خرد شده را در قابلمه بریزید و با آن هم بزنید سپس مقداری نمک در قابلمه اضافه کنید و طبق ذائقه خود ادویه هایی که شامل پودر سیر، پودر پیاز و فلفل خرد شده است را در قابلمه بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله 5: مواد را بپزید و مخلوط نشاسته را به آن اضافه کنید

سپس اجازه دهید همه مواد با هم حدود 20 دقیقه روی حرارت ملایم بپزند تا بافت نرم شود و مخلوط کمی غلیظ شود سپس مقداری نشاسته در ظرفی بریزید و کمی آب سرد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. بافت دست را تشکیل دهید

مرحله ششم: مخلوط مواد را با نشاسته بپزید و به غلظت مناسب برسید

سپس مخلوط نشاسته را در قابلمه روی مواد بریزید، هم بزنید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه دیگر همه مواد با نشاسته بپزند و به غلظت مناسب برسند، دقت کنید غلظت سس بعد از سرد شدن زیاد شود تا شما نباشید. باید آن را گرم کنید، سس بسیار سفت خواهد شد.

مرحله هفتم: سس چیلی را در ظرف مناسبی بریزید

وقتی سس آماده شد ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای اتاق کمی خنک شود سپس ظرف شیشه ای مناسبی را بشویید و خشک کنید سپس سس فلفل قرمز را که کاملا خنک شده است داخل ظرف شیشه ای بریزید و در آن را محکم ببندید. .

مرحله هشتم: سس را در یخچال نگهداری کنید

ظرف با سس را در یخچال بگذارید و به مدت طولانی حدود 2 ماه در یخچال نگهداری کنید اما بهتر است این سس را تازه درست کنید و استفاده کنید و در حین استفاده مقداری سس فلفل قرمز داخل آن بریزید. ظرف مناسب

مرحله نهم: سس فلفلی تایلندی را تزئین کرده و سرو کنید

سپس روی سس را با برگ نعناع تازه تزیین کنید، از این سس خوشمزه و پرطرفدار به عنوان چاشنی مناسب برای انواع سرخ کردنی ها، تنقلات و تنقلات سریع استفاده کنید، سس چیلی تای را برای پذیرایی و مهمانی با غذاهای متنوع سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا