آشپزی

طرز تهیه سس کچاپ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه سس کچاپ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سس کچاپ

سس سس کچاپ یکی از سس های معروف و پرمصرف دنیاست که با طعم های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سس کچاپ برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای سس کچاپ
اب 1 فنجان
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری ch
سرکه سفید ½ فنجان
رب گوجه فرنگی ½ فنجان
قند 3 قاشق غذاخوری
عسل یا گلوکز (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و پودر سیر هر کدام 1 قاشق غذاخوری
پودر پیاز، پاپریکا و پودر آویشن هر کدام 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس کچاپ

مرحله اول

من آماده می کنم سس کچاپ رستوران در ابتدای کار آب را به همراه نشاسته ذرت در ظرف مناسبی بریزید و مدام هم بزنید تا نشاسته در آب حل شود سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله دوم

حالا سرکه را به همراه نمک، فلفل، پودر سیر، پودر پیاز، فلفل قرمز، پودر آویشن و پوره گوجه فرنگی به قابلمه اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا مواد کمی غلیظ شوند. سپس گلوکز را اضافه می کنیم تا سس براق شود.

سطح سوم

لازم به ذکر است که در صورت حذف گلوکز، مقدار قند را کمی افزایش دهید. سپس شکر را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا ذرات شکر در سس حل شود و سس کمی غلیظ شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که از آنجایی که غلظت سس پس از نگهداری در یخچال افزایش می یابد، اجازه ندهید بافت سس خیلی غلیظ شود. وقتی سس به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم

سپس اجازه می دهیم سس در فضای آشپزخانه بماند تا دمای آن کاملا با محیط هماهنگ شود. وقتی سس سرد شد آن را در ظرف مناسبی بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که ماندگاری این سس در یخچال به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده حدود 1 ماه است. در صورت تمایل می توانیم هنگام تهیه این سس به جای پوره گوجه فرنگی از پوره گوجه فرنگی استفاده کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا