آشپزی

طرز تهیه سمبوسه بندری با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه سمبوسه بندری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سمبوسه باندری

سمبوسه سیب زمینی یکی از غذاهای سالم و لذیذ ایرانی است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه سمبوسه باندری برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 4 عدد وسط
پیازچه 1 بسیاری
جعفری 1 بسیاری
فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری
فلفل ½ قاشق چایخوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
نمک و نان لواش و کره کافی

طرز تهیه سمبوسه باندری

مرحله اول

من آماده می کنم یک سمبوسه ساده و خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را شسته سپس همراه با 1 قاشق چایخوری نمک و 2 لیوان آب در قابلمه مناسبی قرار می دهیم. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم.

مرحله دوم

حدود 30 تا 40 دقیقه طول می کشد تا سیب زمینی ها کاملا پخته شوند. سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید و در ظرف مناسبی بریزید. سپس سیب زمینی ها را با گوشت کوب می زنیم تا کاملا له شوند.

سطح سوم

در این مرحله پیاز را نگینی خرد کنید سپس ظرف مناسبی روی اجاق بگذارید و کمی روغن اضافه کنید. سپس پیاز را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

مرحله چهارم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا عطر ادویه ها بیرون بیاید. سپس جعفری را برش می دهیم و به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوره سیب زمینی را به تابه اضافه می کنیم و مواد را خوب تفت می دهیم تا کاملا یکدست شوند. بعد از اینکه مواد خوب مخلوط شدند و کمی سرخ شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم

حالا نان ها را از طول با عرض حدود 10 سانتی متر برش می زنیم سپس در ابتدای نان ها کمی مخلوط سیب زمینی می گذاریم و به شکل مثلثی جمع می کنیم و در سینی می گذاریم تا باز نشود.

مرحله هفتم

بعد از پیچیدن تمام سمبوسه ها، تابه مناسبی را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم، سپس روغن مخصوص سرخ کردنی را اضافه می کنیم تا سمبوسه ها در حین سرخ شدن در روغن شناور شوند.

مرحله هشتم

بعد از اینکه روغن خوب داغ شد سمبوسه ها را داخل روغن داغ شده می ریزیم و می گذاریم آرام آرام سرخ شوند. اگر حرارت زیر تابه خیلی زیاد باشد لبه های سمبوسه خیلی زود سرخ می شود و هسته آن خام می ماند.

مرحله نهم

سمبوسه ها را پس از سرخ شدن در توری فلزی یا روی حوله قرار دهید تا چربی اضافی آن گرفته شود سپس در بشقاب بچینید و با سس دلخواه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا