آشپزی

طرز تهیه سمبوسه عربی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سمبوسه عربی

سمبوسه عربی یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه عربی است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سمبوسه عربی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 300 گرم
جعفری 1 فنجان
پیازچه ½ فنجان
سیر 2 قرص
روغن مایع کافی
ارد 1 قاشق غذاخوری
اب 3 قاشق غذاخوری
خمیر رشته فرنگی 1 بسته
فلفل سیاه، پودر گشنیز، زیره و نمک کافی

طرز تهیه سمبوسه عربی

مرحله اول

برای تهیه سمبوسه عربی ساده ابتدا گوشت را به قطعات کوچک برش می دهیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و چرخ می کنیم. سپس پیاز و سیر را پوست گرفته و بشویید سپس آنها را ریز خرد کنید.

مرحله دوم

حالا جعفری و پیازچه را می شوییم سپس در آبکش می ریزیم و می گذاریم آب اضافی آنها گرفته شود. در مرحله بعد جعفری و پیازچه را ریز خرد کنید سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید.

سطح سوم

در این مرحله کمی روغن مایع داخل تابه می ریزیم سپس اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود. سپس گوشت چرخ کرده را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند سپس پیاز و سیر را به گوشت اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به همراه سیر به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر گرفته شود. سپس پودر گشنیز، فلفل سیاه، زیره و نمک را به همراه جعفری و پیازچه به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد سمبوسه متوسط ​​را به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملا بپزند. سپس آرد و آب را در ظرف مناسبی بریزید و هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شود.

مرحله ششم

حالا خمیر رشته را از وسط به دو قسمت تقسیم می کنیم سپس مقداری از مواد میانی را داخل خمیر می ریزیم و به صورت مثلثی روی آن را می پوشانیم و در آخر خمیر را با کمی از مخلوط آرد و آب می مالیم تا خمیر به هم نمی چسبد و مواد از خمیر خارج نمی شود

مرحله هفتم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. بعد از آن تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس روغن مایع را به اندازه ای که سمبوسه در آن شناور شود می ریزیم و اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود.

مرحله هشتم

در آخر سمبوسه ها را در روغن مایع می ریزیم سپس می گذاریم سمبوسه ها کاملا سرخ شوند. در آخر روغن اضافی سمبوسه ها را با دستمال حلوا جدا کنید سپس با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا