آشپزی

طرز تهیه سمبوسه مرغ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سمبوسه مرغ

برای تهیه سمبوسه مرغ خوشمزه ابتدا سینه مرغ را با پیاز می پزیم. سپس سیب زمینی ها را ریز خرد کرده و همراه با قارچ در تابه های جداگانه تفت می دهیم. مرغ ریشو را با فلفل و پیاز خرد شده تفت می دهیم سپس سیب زمینی سرخ شده و قارچ را اضافه می کنیم.

به مخلوط ادویه و پوره گوجه فرنگی اضافه کنید و تفت دهید. این مواد را در لواش مثلثی می پیچند و در روغن سرخ می کنند. در آخر سمبوسه ها را روی دستمال کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافی آن گرفته شود و سپس سرو می کنیم تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سمبوسه مرغ برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر مقدار مواد
سیب زمینیها 3 عدد
فلفل های رنگارنگ 1 قطعه
یک پیاز کوچک 2 عدد
سینه مرغ ½ سینه
پیتزا با پنیر کافی
قارچ 5 تکه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نان لواش کافی
فلفل سیاه، نمک و زردچوبه کافی

طرز تهیه سمبوسه مرغ

مرحله 1: مرغ و پیاز را برای پخت آماده کنید

برای تهیه سمبوسه مرغ خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم سپس سینه مرغ را در قابلمه می گذاریم. سپس پوست پیاز را جدا کرده و به 4 قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله 2: پختن مرغ با پیاز

در این مرحله پیاز را در قابلمه می ریزیم سپس قابلمه را تا نیمه از آب پر می کنیم. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم سپس مرغ را به مدت 1 ساعت در قابلمه می گذاریم تا بپزد.

مرحله 3: پختن و سرخ کردن سیب زمینی

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم سپس آن را می شوییم و به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی اجاق قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم سپس اجازه می دهیم روغن داغ شود.

مرحله 4: قارچ ها را سرخ کنید

در این مرحله سیب زمینی ها را به ماهیتابه اضافه می کنیم سپس سرخ می کنیم تا کاملا سرخ شوند. سپس قارچ را شسته سپس پوست اضافی آن را جدا کرده و به قطعات کوچک برش می دهیم.

مرحله 5: قارچ ها را در دمای بالا تفت دهید

حالا در تابه ای جداگانه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید و قارچ ها را به تابه اضافه کنید. سپس قارچ ها را با حرارت زیاد تفت می دهیم تا آب نریزند، سپس می گذاریم آب اضافی قارچ ها تبخیر شود.

مرحله 6: مرغ پخته شده را ریش ریش کنید

در این مرحله بعد از 1 ساعت سینه مرغ را از قابلمه خارج کرده سپس مرغ را با چنگال خرد کنید. سپس فلفل را بشویید سپس دانه ها را جدا کنید.

مرحله 7: آماده کردن فلفل و پیاز برای تفت دادن

در این مرحله فلفل را به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس پوست پیاز را جدا می کنیم سپس آن را به قطعات کوچک خرد می کنیم. حالا یک تابه مناسب را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم.

مرحله هشتم: پیاز و فلفل را سرخ کنید

در این مرحله کمی روغن داخل تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز خرد شده را به آن اضافه می کنیم. سپس پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شفاف شود سپس فلفل خرد شده را اضافه می کنیم.

مرحله نهم: مرغ و سیب زمینی را به مواد اضافه کنید

حالا به پخت ادامه می دهیم تا بوی خامی فلفل سیاه از بین برود. سپس مرغ رنده شده را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم سپس سیب زمینی سرخ شده و قارچ را اضافه می کنیم.

مرحله 10: رب گوجه فرنگی و ادویه جات را به مواد اضافه کنید

در این مرحله مواد را خوب مخلوط می کنیم و پوره گوجه فرنگی را اضافه می کنیم سپس پاستا را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. سپس نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید.

مرحله یازدهم: تهیه نان لواش و اضافه کردن مواد

حالا که بوی خامی ادویه ها از بین رفت حرارت را خاموش می کنیم. سپس نان پیتا را روی میز کار گذاشته سپس نان را به 3 قسمت تقسیم کرده و مواد میانی را در ابتدای نان قرار می دهیم.

مرحله 12: پنیر پیتزا را اضافه کنید و نان را تا کنید

در این مرحله روی مواد میانی مقداری پنیر پیتزا می ریزیم سپس نان را به صورت مثلثی تا می کنیم. سپس تابه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که سمبوسه ها در روغن شناور شوند.

مرحله 13: سمبوسه را سرخ کنید

در این مرحله سمبوسه ها را در تابه می گذاریم و با حرارت خیلی کم می گذاریم کاملا سرخ شوند. بعد از اینکه یک طرف سمسا کاملا سرخ شد آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله چهاردهم: آماده شدن برای سرو سمبوسه

در آخر سمبوسه ها را روی حوله قرار می دهیم تا چربی اضافی آن گرفته شود. در آخر یک بشقاب مناسب انتخاب کنید، سمبوسه ها را در بشقاب بچینید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان.

دستورات دیگر را امتحان کنید

در واقع، سمبوسه مرغ یک گزینه منحصر به فرد برای لذت بردن از طعم های مختلف در یک غذای خوشمزه است. اما جلوه های دیگری از این پیش غذای محبوب وجود دارد که می تواند ذائقه شما را به چالش بکشد. برای کسانی که به دنبال طعم های جدید هستند توصیه می شود.طرز تهیه پیتزا سمبوسهامتحان کنید که با ترکیب پنیر، سوسیس و ادویه پیتزا طعمی متفاوت و خاطره انگیز ایجاد می کند.

همچنین برای دوستداران گوشت،طرز تهیه سمبوسه با گوشتبا مخلوطی از گوشت چرخ کرده، پیاز و ادویه های سنتی، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. و در نهایت، “طرز تهیه سمبوسه عربی» با موادی مانند سبزیجات معطر، گوشت، این یک انتخاب فوق العاده برای کشف طعم های خاورمیانه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا