آشپزی

طرز تهیه سمبوسه هندی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه ساموسای هندی

سمبوسه هندی نوعی سمبوسه خوش طعم و لذیذ است که طعمی متفاوت و جدید دارد و بسیار راحت و سریع آماده می شود و برای سرو مناسب است. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه ساموسای هندی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ارد 3 فنجان
روغن مایع 8 قاشق غذاخوری
زیره 1 قاشق مرباخوری
نمک نصف قاشق مرباخوری
اب تقریبا 3.4 فنجان
مواد لازم برای سمبوسه
سیب زمینیها 3 عدد
هویج 1 قطعه
نخود سبز 4 قاشق غذاخوری
سبزی گشنیز نصف فنجان
بذر گشنیز 1 قاشق مرباخوری
زیره نیم کیلو 1 قاشق مرباخوری
پیاز 1 قطعه
فلفل سبز تند 1 قطعه
سیر ریز خرد شده 1 قرص
نمک و زردچوبه به مقدار مورد نظر
ادویه های مخلوط به مقدار مورد نظر
فلفل قرمز به مقدار مورد نظر

طرز تهیه ساموسای هندی

مرحله اول

من آماده می کنم سمبوسه هندی ابتدا برای درست کردن خمیر آرد را در ظرفی الک کنید تا سبک و یکدست شود سپس در ظرفی بریزید و کمی نمک به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید سپس زیره را به مخلوط آرد اضافه کنید و خوب است. آن را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

سپس روغن مایع را روی آرد ریخته و هم می زنیم تا کره و آرد کاملا مخلوط شوند، سپس به آرامی کمی آب به مواد ریخته و خوب هم می زنیم و ورز می دهیم تا خمیر یکدست و یکدستی به دست آید که به دست نچسبد. مقدار آب بستگی به نوع آرد دارد.

سطح سوم

بعد از اینکه خمیر را خوب ورز دادید در ظرف دیگری بگذارید و روی آن را سلفون یا پارچه نخی بپوشانید و در دمای محیط قرار دهید و بگذارید کمی استراحت کند و مواد سمبوسه را آماده کنید.

مرحله چهارم

سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید و پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید و سپس بشویید و در قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و بگذارید سیب زمینی ها بپزند و بافت آن ها نرم شود.

مرحله پنجم

سپس هویج را پوست بگیرید و بشویید سپس به قطعات نگینی برش دهید و در ظرف یا قابلمه کوچکی بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید هویج بپزد و بافت آن نرم شود. بودن

مرحله ششم

سپس مقداری نخود سبز تازه را در قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اگر نخود سبز ندارید یا برای راحتی می توانید از کنسرو نخود سبز استفاده کنید اجازه دهید بپزد و نرم شود.

مرحله هفتم

سپس پیاز را نگینی خرد کرده و سپس در تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود سپس پیاز را اضافه کرده و تفت دهید تا سبک شود و سپس کمی زردچوبه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز پخته شود. طلایی می شود که باید انجام شود

مرحله هشتم

سپس زیره و گشنیز نصف شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید، سپس سیر را که ریز خرد کرده اید اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر را بگیرد، سپس فلفل سبز را که شسته و ریز خرد کرده اید به مواد اضافه کنید. بریزید و کمی تفت دهید.

مرحله نهم

سپس کمی نمک و مخلوط ادویه و کمی فلفل قرمز به مواد اضافه کنید و بپزید تا عطر ادویه ها پخش شود سپس گشنیز را که شسته و خشک کرده و ریز خرد کرده اید روی مواد بریزید و بپزید تا تغییر رنگ کمی تغییر می کند، آنها تیره می شوند

مرحله دهم

سپس سیب زمینی آب پز و هویج و نخود سبز را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید و با همه مواد مخلوط کنید سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید می توانید قارچ تفت داده شده را به سلیقه خود اضافه کنید از مواد استفاده کنید.

مرحله یازدهم

وقتی خمیر استراحت کرد یک تکه از خمیر را به اندازه یک گردو بردارید و با دست شکل دهید و به شکل دایره نازک پهن کنید سپس دایره را به دو نیم کرده و به دو نیم دایره تقسیم کنید یعنی. می توانید از هر تکه خمیر دو سمبوسه درست کنید

مرحله دوازدهم

بعد یک قاشق از مخلوط مواد را در وسط خمیر نیم دایره ای ریخته و دو طرف لبه های خمیر را به هم بچسبانید سپس ته نیم دایره ای را که برش زده اید مانند کوفته تا بزنید. و به همین ترتیب تمام سمبوسه ها را آماده و تا کنید.

مرحله سیزدهم

سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شود و سپس سمبوسه را در آن سرخ کنید، پس از سرخ شدن یک طرف سمبوسه، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود و سپس از روی حرارت بردارید. بردن

مرحله چهاردهم

سپس سمبوسه ها را روی تور یا دستمال قرار می دهند تا چربی اضافی آنها گرفته شود، سپس سمبوسه ها را در ظرف مناسبی چیده و روی آن را با کمی سس گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی یا سس هزار جزیره می ریزند و سپس کمی آویشن روی سس می ریزند. در آخر سمبوسه هندی را به عنوان یک صبحانه سالم و مقوی یا یک پیش غذای شیک و ساده با انواع دارچین و تاپینگ سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا