آشپزی

طرز تهیه سوسه کباب با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه سوسه کباب را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سس باربیکیو

سوسه کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و سنتی کشورمان است که منشا آن شمال ایران است، آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه سس باربیکیو برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
خروس 500 گرم
پیاز 2 عدد بزرگ
سیر 2 قرص
گیاه معطر خشک 4 قاشق غذاخوری
پودر گردو 4 قاشق غذاخوری
رب انار 2 قاشق غذاخوری
رب آلو 1 قاشق غذاخوری
یخ 2 فنجان
نمک و زردچوبه کافی
فلفل سیاه و پودر دارچین کافی

طرز تهیه سس باربیکیو

مرحله اول

برای تهیه سس کباب خوشمزه در ابتدای کار خروس را با کمی زردچوبه و نمک ماساژ می دهیم سپس به مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خروس خوب طعم دار شود. حالا پیاز و سیر را ریز رنده کنید.

مرحله دوم

سپس یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی روغن مایع به آن اضافه کنید. حالا پیاز را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود سپس سیر رنده شده را به تابه اضافه کنید.

سطح سوم

وقتی عطر سیر آزاد شد پودر گردو را به قابلمه اضافه کنید و 20 دقیقه تفت دهید. سپس سبزی های خشک (نعنا، جعفری، گشنیز، شنبلیله، تره، برگ سیر سبز، اوجی، اناریه، زلنگ و سرسام) را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سبزی های معطر را 1 دقیقه تفت می دهیم تا عطرشان بیرون بیاید. سپس رب انار را به همراه رب آلو به قابلمه اضافه کنید و به پخت ادامه دهید سپس یخ را به قابلمه اضافه کنید و درب آن را ببندید.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه دهید سس به مدت 1 ساعت روی اجاق بماند تا غلیظ شود. بعد از این مدت وقتی سس غلیظ شد مرغ مزه دار شده را در قابلمه بریزید و مقداری از سس را داخل شکم مرغ بریزید.

مرحله ششم

حالا درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید مرغ به مدت 2 ساعت در سس بجوشد تا کاملا بپزد. بعد از این مدت قابلمه را از روی اجاق برداشته و سس کباب را در ظرف مورد نظر می گذاریم.

مرحله هفتم

اگر از شمال به گیاهان محلی دسترسی ندارید، می توانید از ترکیب نعنا، جعفری، گشنیز، تره، پونه کوهی و کمی شنبلیله استفاده کنید. در آخر سس باربیکیو را با زیتون و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا