آشپزی

طرز تهیه سوپ جو سفید +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سوپ جو سفید

سوپ جو سفید یکی از سوپ های خوشمزه و اصیل ایرانی است که معمولا به عنوان پیش غذا در رستوران ها سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سوپ جو سفید برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
جو 2 فنجان
فیله مرغ 400 گرم
پیاز 1 قطعه
سیر 2 قرص
هویج 4 عدد
شیر نر 3 فنجان
عصاره قلم 3 عدد
عصاره مرغ 1 قطعه
قارچ 400 گرم
کرم رنگ 200 گرم
سوپ سبزیجات 4 قاشق چایخوری
چوب دارچین 1 قطعه
ادویه کاری و زردچوبه کافی
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه سوپ جو سفید

مرحله اول

من آماده می کنم سوپ جو سفید خوشمزه در ابتدای کار جو را شسته و همراه با سیر، پیاز، چوب دارچین، زردچوبه و ادویه کاری در قابلمه مناسبی قرار می دهیم، سپس فیله مرغ را مکعبی می کنیم.

مرحله دوم

حالا فیله مرغ را به قابلمه اضافه کنید و دو سوم قابلمه را با آب پر کنید. سپس قابلمه را روی حرارت زیاد بگذارید و بگذارید بجوشد سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید جو و فیله مرغ به مدت 1 ساعت بپزند.

سطح سوم

بعد از این مدت چوب دارچین را از قابلمه خارج کرده و محتویات قابلمه را داخل غذاساز بریزید و چند بار هم بزنید تا سوپ کمی مخلوط شود. توجه داشته باشید که سوپ نباید کاملا پوره شود.

مرحله چهارم

حالا دوباره سوپ را داخل قابلمه برمی گردانیم سپس هویج را می شوییم و بعد از جدا کردن پوست آن را به صورت سنگ های ریز خرد می کنیم. سپس هویج را به همراه عصاره قلم و عصاره مرغ به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

اگر سوپ غلیظ بود کمی آب اضافه کنید. حالا سبزیجات سوپ (گیل و جعفری) را می شوییم، سپس به قطعات متوسط ​​برش می دهیم و به همراه شیر، نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه دهید سوپ به مدت 45 دقیقه بجوشد تا هویج کاملا بپزد سپس قارچ ها را خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید. وقتی سوپ به جوش آمد مقداری سوپ به خامه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله هفتم

بعد از اینکه سوپ و خامه به یک درجه رسیدند، آن را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا خامه در سوپ پخش شود. بعد از 10 دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و سوپ را در ظرف مورد نظر بریزید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا