آشپزی

طرز تهیه سوپ جو قرمز +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سوپ جو قرمز

یکی از رایج ترین غذاهای رستورانی سوپ جو قرمز است. سوپ جو را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد. برخی سوپ جو خود را سفید و خامه ای دوست دارند، در حالی که برخی دیگر آن را با پوره گوجه فرنگی طعم دار می کنند. در این مطلب یکی از محبوب ترین سوپ های رستورانی را برای شما آماده کرده ایم. این سوپ را می توانید به عنوان پیش غذا یا با مقداری نان به عنوان یک شام سبک میل کنید. این سوپ پرخاصیت، خوش طعم و رنگارنگ بسیار اشتها آور است و می توانید در تعطیلات خود به راحتی آن را تهیه کنید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه سوپ جو قرمز با ما همراه باشید.

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
جو 1 فنجان
سینه مرغ ½ سینه
هویج 2 عدد
پیاز 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
جعفری و زنجبیل تا جایی که لازم است
نمک و فلفل و زردچوبه تا جایی که لازم است

طرز تهیه سوپ جو قرمز

مرحله اول

برای تهیه سوپ جو قرمز خوشمزه و خاص ابتدا جو را تمیز کرده و بشویید. اجازه دهید جو حدود 5 ساعت در آب خیس بخورد. سپس جو را به تنهایی در قابلمه بریزید و بگذارید یک ساعت بپزد. جو پس از جوشیدن لعاب می یابد.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که جو به زمان زیادی برای پخت نیاز دارد و اگر جوپرک فقط به مدت 5 دقیقه پخته می شود و معمولاً در پایان پخت به سوپ اضافه می شود باید اجازه دهید کاملا بپزد. در حین پخت، جو را چندین بار هم می زنند تا نچسبد.

سطح سوم

سینه مرغ را با مقداری پیاز و زردچوبه بپزید. اجازه دهید مرغ کاملا بپزد. پس از پخت کامل آن را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش کنید. می توانید آب مرغ را هم داخل سوپ بریزید اما بهتر است از قبل آن را صاف کنید.

مرحله چهارم

حالا که مرغ و جو پخته و آماده هستند، باید به سراغ مواد دیگر بروید. ابتدا یک قابلمه مناسب و بزرگ را روی اجاق قرار دهید و بگذارید کمی داغ شود. سپس پیاز را بشویید و نگینی خرد کنید. پیاز را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله پنجم

سپس اجازه دهید کمی کاراملی و سبک شود. سپس مقداری روغن مایع و زردچوبه به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید. بهتر است از روغن زیتون استفاده کنید. توجه داشته باشید که حرارت زیاد باعث سوختن روغن زیتون می شود.

مرحله ششم

هویج ها را بشویید و ریز خرد کنید. سپس آنها را به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و کمی تفت دهید. حالا مقداری رب گوجه فرنگی را در همان روغن تفت دهید تا بوی آن از بین برود. سپس جو پخته شده را به همراه آب اضافه کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله به دلیل طبع سرد جو و طعم لذیذتر آن می توانید یک تکه زنجبیل به سوپ اضافه کنید. پس از اینکه مواد داخل قابلمه کمی غلیظ شد، مرغ خرد شده را به همراه آب مرغ صاف شده اضافه کنید.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید که اگر سوپ خیلی غلیظ است و نمی توانید به راحتی آن را هم بزنید، باید مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. سوپ را بچشید و در آخر مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید. بهتر است در قابلمه را نیمه باز بگذارید تا آش نریزد.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه دهید تا سوپ کامل به مدت 45 دقیقه خوب جا بیفتد. در صورت تمایل می توانید از جعفری برای تزیین استفاده کنید و در صورت تمایل در سوپ، فراموش نکنید که در پایان پخت آن را به آش اضافه کنید.

مرحله دهم

پس از جا افتادن کامل سوپ، حرارت را خاموش کرده و در صورت تمایل کمی آبلیمو به آن اضافه کنید. در این سوپ می توانید از آب قلم و تکه های گوشت یا مرغ استفاده کنید. در این مورد توجه به مقدار نمک را فراموش نکنید، زیرا آبگوشت معمولاً شور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا