آشپزی

طرز تهیه سوپ دال عدس +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سوپ عدس

سوپ عدس دال یکی از سوپ های خوشمزه و ساده است که برای پیش غذاها بسیار مناسب است تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سوپ عدس برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بشقاب عدس 1 فنجان
سیب زمینیها 1 قطعه
هویج 2 عدد وسط
پیاز 1 قطعه
سیر 2 قرص
پودر زردچوبه و زیره اندازه ی
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه سوپ عدس

مرحله اول

من آماده می کنم سوپ عدس خوشمزه در ابتدای کار باتلاق های عدس را می شوییم و در ظرف مناسبی می گذاریم سپس به اندازه ای آب اضافه می کنیم که روی بوته های عدس را بپوشاند و اجازه می دهیم 1 ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا پیاز را نگینی خرد کرده و به همراه کمی روغن مایع در تابه مناسبی بریزید سپس تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و خوب تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود.

سطح سوم

سپس سیب زمینی ها و هویج ها را پوست بگیرید و با آب سرد بشویید و به قطعات کوچک برش دهید و به قابلمه اضافه کنید. حالا به پخت ادامه می دهیم تا سبزیجات داخل قابلمه کمی سرخ شوند.

مرحله چهارم

حالا سیر را ریز رنده کنید و به همراه مقداری زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و پودر زیره به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر و ادویه ها گرفته شود. بعد از خیس خوردن عدس ها را آبکشی کنید.

مرحله پنجم

سپس عدس دال را به قابلمه اضافه می کنیم و بعد از اینکه کمی سرخ شد 3 پیمانه آب به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم عدس دال کاملا پخته و نرم شود. وقتی مواد داخل قابلمه به جوش آمد، در صورت نیاز کمی آب اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا می گذاریم سوپ روی اجاق بجوشد تا کاملا جا بیفتد و شیشه ای شود. بعد از 2 ساعت قابلمه را از روی حرارت بردارید و سوپ را در غذاساز بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست و پوره شود.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که پوره کردن سوپ کاملا خوشمزه است و می توانید سوپ را به شکل اصلی سرو کنید. حالا یک ظرف مناسب برای سرو انتخاب کنید و سوپ عدس را داخل آن بریزید.

مرحله هشتم

در این مرحله آش عدس را مطابق ذائقه خود با مقداری برگ جعفری یا ریحان تازه و مقداری زیره تزئین می کنیم. در آخر آش عدس را با لیموی تازه و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا