آشپزی

طرز تهیه سوپ شلغم با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه سوپ شلغم را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سوپ شلغم

آش شلغم یکی از انواع پیش غذای ساده و بسیار خوشمزه است که خواص درمانی زیادی دارد، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سوپ شلغم برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
شلغم 2 عدد
هویج 2 عدد
پیاز 2 عدد
سیب زمینیها 2 عدد
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
برنج ½ فنجان
جعفری ½ فنجان
گشنیز ½ فنجان
اب 4 لیوان
سینه مرغ 400 گرم
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه کافی
روغن مایع کافی

طرز تهیه سوپ شلغم

مرحله اول

من آماده می کنم سوپ شلغم خوشمزه در ابتدای کار برنج را به همراه 1 قاشق غذاخوری نمک در یک ظرف آب می ریزیم سپس به مدت 2 ساعت در آب می گذاریم تا خیس شود. در این مدت سینه مرغ را در قابلمه می چینیم.

مرحله دوم

در این مرحله 1 عدد پیاز را به 4 قسمت تقسیم می کنیم و به همراه مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم. حالا به اندازه ای آب به قابلمه اضافه کنید تا سینه مرغ را بپوشاند و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا سینه مرغ به مدت 1 ساعت بپزد.

سطح سوم

سپس پیاز باقی مانده را نگینی خرد کرده و همراه با کمی روغن مایع در تابه مناسبی بریزید. حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس تفت دهید تا پیاز کاملا طلایی و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

حالا مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی کاملا از بین برود و رنگ آن روشن شود. سپس سینه مرغ پخته شده را با چنگال خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا قابلمه را از روی حرارت بردارید و برنج خیس خورده را آبکشی کنید سپس به همراه آب در ظرف مناسبی بریزید. سپس قابلمه را روی اجاق قرار دهید و اجازه دهید برنج کاملا بپزد و نرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله شلغم ها را به همراه هویج و سیب زمینی شسته و پوست آن ها را جدا می کنیم سپس با رنده درشت رنده می کنیم. سپس سبزیجات رنده شده را به همراه سینه مرغ به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا ماکارونی سرخ شده را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید سپس اجازه دهید سوپ به مدت 45 دقیقه با حرارت ملایم بپزد. در 15 دقیقه آخر پخت، گشنیز و جعفری را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سوپ یکدست شود.

مرحله هشتم

در این مرحله سوپ را با درب باز به مدت 15 دقیقه می گذاریم بجوشد تا کاملا جذب شود و سبزیجات پخته شوند. توجه داشته باشید که رنگ سبزی با بسته شدن درب قابلمه تغییر می کند. در آخر آش را با لیمو ترش سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا