آشپزی

طرز تهیه سوپ قارچ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سوپ قارچ

سوپ قارچ یکی از پیش غذا های بین المللی است که در منوی اکثر رستوران های دنیا یافت می شود. این سوپ به دلیل طعم و عطر مطبوع و همچنین بافت نرم و لذیذش طرفداران زیادی دارد. می توانید سوپ قارچ و خامه را به عنوان یک عصر دلپذیر یا یک شام سبک در روزهای سرد زمستان میل کنید. در صورت تمایل می توانید نان جو را با این سوپ بخورید تا مدت بیشتری سیر شوید. در این آموزش یکی از بهترین و آسان ترین دستور پخت سوپ قارچ را برای شما آماده کرده ایم.

محصولات مورد نیاز برای 8 نفر
جو لباس پوشیده است 2 لیوان
هویج خرد شده 1 فنجان
آب مرغ 5 فنجان
شیر نر 4 لیوان
قارچ 300 گرم
کرم رنگ 1 فنجان
کره 100 گرم
ارد 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش 3 قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی

دستور پخت سوپ هویج

مرحله اول

برای تهیه سوپ قارچ ساده ابتدا جو پوست کنده را از روز قبل در یک ظرف آب خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید. سپس آب جو را خالی کرده و در قابلمه ای با کمی روغن و آب بجوشانید. بهتر است به اندازه کافی آب داخل قابلمه بریزید.

مرحله دوم

برای اینکه جو خوب پخته و لعاب دار شود، آن را روی حرارت ملایم بپزید و در پایان پخت کمی نمک اضافه کنید. هویج را با دقت بشویید و با پوست کن کاملا تمیز کنید. سپس آن را ریز خرد کرده و با آب مرغ می گذاریم تا بپزد.

سطح سوم

بهتر است از قارچ های بسته بندی شده استفاده کنید زیرا تمیزتر هستند و آلودگی و گرد و غبار کمتری دارند. اگر قارچ های شما کاملا تمیز هستند، می توانید به سادگی آن ها را با دستمال مرطوب پاک کنید و در صورت نیاز به شستن، در آبکش بریزید و روی آن ها آب سرد بریزید.

مرحله چهارم

مراقب باشید که اسفنج را بیش از 30 ثانیه در آب نشویید. حتما انگشتان خود را روی اسفنج بکشید تا کاملا تمیز شود. توجه کنید، هرچه آب کمتری به قارچ اضافه کنید، خوشمزه تر می شود. قارچ های شسته شده را ورقه ای برش دهید.

مرحله پنجم

سپس در 2 قاشق غذاخوری روغن و یک قاشق غذاخوری آبلیمو سرخ کنید. حالا قارچ ها را به سوپ اضافه کنید. قارچ ها پس از گرم شدن آب آزاد می کنند. آب قارچ را به سوپ اضافه کنید. برای قوام این سوپ از آرد استفاده می کنیم اما لازم نیست مستقیم داخل سوپ بریزید.

مرحله ششم

آرد به آرامی در شیر تازه سرد حل می شود. محلول شیر و آرد را در قابلمه ای روی حرارت ملایم بجوشانید. بعد از اینکه کمی جوشید مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید و بگذارید کمی غلیظ شود. شیر را از روی حرارت بردارید و به سوپ اضافه کنید.

مرحله هفتم

حتما در این مرحله سوپ را هم بزنید تا به ته نچسبد. بهتر است سوپ را 30 دقیقه دیگر روی حرارت ملایم بپزید. در این مرحله بهتر است سوپ را بچشید و در صورت لزوم مقداری نمک یا فلفل و آبلیمو اضافه کنید.

مرحله هشتم

حالا باقی مانده است که خامه را به سوپ اضافه کنید. اگر طرفدار زیاد غذاهای چرب نیستید، می توانید خامه را از این دستور حذف کنید یا از شیر کم چرب و کره کمتر استفاده کنید. خامه را نباید مستقیم در قابلمه ریخت. بلکه خامه را در ظرف سوپ خوری می ریزیم.

مرحله نهم

سپس سوپ را کم کم اضافه کنید تا به همان دما برسد و به آرامی هم بزنید. در گرما این کار را نکنید. در آخر به این نکته مهم توجه کنید که اگر از کاسترد منجمد استفاده می کنید حتما از قبل اجازه دهید به دمای محیط برسد تا یخ ها آب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا