آشپزی

طرز تهیه سوپ ماست +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سوپ ماست

سوپ ماست یکی از پیش غذا های سنتی و خوشمزه خاورمیانه است که با انواع مواد اولیه درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سوپ ماست برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ماست 500 گرم
جو 1 فنجان
هویج 2 عدد
سیب زمینیها 2 عدد
جعفری 20 گرم
گشنیز 20 گرم
سوپ مرغ 2 لیوان
اب 3 لیوان
یک تخم مرغ 1 قطعه
ذرت 2 قاشق غذاخوری
نخود فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر کافی

طرز تهیه سوپ ماست

مرحله اول

برای تهیه یک سوپ خوشمزه با ماست ابتدا هویج را بشویید سپس پوست آن را جدا کرده و ریز خرد کنید. سپس یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، هویج و جو پوست کنده را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا ذرت ها را به همراه نخودها به قابلمه اضافه می کنیم سپس آب را اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس می گذاریم سبزی ها کاملا بپزند سپس گشنیز و جعفری را می شوییم.

سطح سوم

در این مرحله گشنیز و جعفری را در آبکش ریخته سپس آب اضافی آنها را خارج می کنیم. سپس سبزی معطر را روی تخته گوشت می گذاریم سپس آن را ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم سپس آن را می شوییم و به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس وقتی سبزی های داخل قابلمه کاملا پخت، سبزی خرد شده را به همراه سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر را به قابلمه با سبزیجات اضافه کنید، سپس آب مرغ را اضافه کنید و اجازه دهید سوپ روی حرارت بماند تا غلیظ شود.

مرحله ششم

حالا که سوپ جا افتاد، ماست و تخم مرغ را در ظرف مناسبی بریزید، سپس هم بزنید تا مخلوط و یکدست شود. سپس مخلوط ماست و تخم مرغ را به سوپ اضافه کنید.

مرحله هفتم

در نهایت آش را مدام هم می زنیم تا به جوش بیاید. سپس وقتی آش به جوش آمد بعد از 5 دقیقه آن را از روی حرارت برداشته و در ظرفی که می خواهیم سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا