آشپزی

طرز تهیه سوپ کرفس +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سوپ کرفس

سوپ کرفس یکی از سوپ هایی به حساب می آید که علاوه بر تهیه آن در منزل با تغییر مواد لازم می توان آن را کاملا رژیمی نیز تهیه کرد تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه سوپ کرفس برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
کرفس 4 ساقه
پیاز 1 قطعه
اب 3 لیوان
سیب زمینی متوسط 2 عدد
کره 2 قاشق غذاخوری
شیر نر 3 لیوان
کرم رنگ 1 فنجان
آبلیموی تازه 1 قطعه
پیازچه 2 ساقه
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه سوپ کرفس

مرحله اول

برای تهیه سوپ خوشمزه کرفس ابتدا پوست 1 عدد سیب زمینی را بشویید و در قابلمه مناسبی قرار دهید. سپس پیاز را شسته و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله دوم

حالا کرفس را شسته و ریز خرد می کنیم و در قابلمه می گذاریم. سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و پوست آن را به 4 قسمت تقسیم می کنیم و در قابلمه ای با سیب زمینی و کرفس می ریزیم.

سطح سوم

در این مرحله پیاز را نگینی خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید. سپس آب را به همراه نمک و فلفل به قابلمه اضافه کنید سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب بجوشد.

مرحله چهارم

حالا وقتی آب به جوش آمد حرارت را کم می کنیم سپس سبزی های داخل قابلمه را می گذاریم تا کاملا بپزند. سپس پوست باقی مانده سیب زمینی را جدا می کنیم و سپس آن را می شوییم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی های گرانبها را به همراه کره و شیر در قابلمه ای جداگانه می گذاریم سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و می گذاریم سیب زمینی ها کاملا بپزند. وقتی سبزیجات کاملاً آماده شدند، حرارت را خاموش کنید.

مرحله ششم

حالا با استفاده از گوشت کوب برقی یا غذاساز، مخلوط سبزیجات را کاملا پوره کنید. سپس پوره سبزیجات را به مخلوط سیب زمینی و شیر اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت 15 دقیقه روی حرارت ملایم بماند.

مرحله هفتم

در این مرحله بعد از این مدت خامه صبحانه را در ظرف مناسبی ریخته سپس مقداری از سوپ را روی خامه ریخته و هم می زنیم تا خامه به دمای سوپ برسد و بعد از آن یکدست شود. حالا خامه را داخل سوپ بریزید.

مرحله هشتم

وقتی سوپ یکدست شد، آن را از روی حرارت بردارید. توجه داشته باشید که سوپ نباید بلافاصله پس از افزودن خامه بجوشد. در آخر سوپ را از روی حرارت بردارید و در ظرف مورد نظر بریزید سپس با لیمو ترش سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا