آشپزی

طرز تهیه سیب زمینی تنوری رستورانی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه سیب زمینی تنوری رستورانی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سیب زمینی رستورانی تنوری

سیب زمینی تنوری یکی از پیش غذا های بین المللی خاص و سالم است که می توانید با دستور پخت های مختلف آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سیب زمینی رستورانی تنوری برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 8 عدد وسط
روغن زیتون یا مایع 2 قاشق غذاخوری
جعفری خشک 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری
فلفل 1 قاشق چایخوری
آویشن 1 قاشق چایخوری
پودر سیر 1 قاشق چایخوری
مواد لازم برای تهیه سس قارچ
قارچ 12 عدد وسط
شیر نر 1 فنجان
کرم رنگ ½ فنجان
پنیر پارمسان ½ فنجان
کره، نمک و فلفل کافی

طرز تهیه سیب زمینی رستورانی تنوری

مرحله اول

من آماده می کنم سیب زمینی تنوری خوشمزه ابتدا فر را با دمای 180 درجه روشن کنید و بگذارید کاملا گرم شود. سپس سینی فر را با دو لایه کاغذ روغنی کاملا می پوشانیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را پوست گرفته و خوب می شوییم. توجه داشته باشید که پوست کندن سیب زمینی اختیاری است و می توانیم با پوست سیب زمینی پخته درست کنیم اما باید سیب زمینی ها را با دقت بشوییم.

سطح سوم

حالا سیب زمینی ها را به صورت خلال های بزرگ و گوشتی برش می دهیم و با دستمال کاغذی کاملا خشک می کنیم. سپس روغن را به همراه نمک، پاپریکا، پاپریکا، فلفل سیاه، پودر سیر، جعفری خشک و آویشن در یک کاسه بزرگ بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله روغن و ادویه ها را خوب با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس سیب زمینی ها را به کاسه اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا تمام قسمت های سیب زمینی با روغن و ادویه آغشته شود.

مرحله پنجم

حالا سیب زمینی ها را در تابه بچینید و در فر از قبل گرم شده قرار دهید. پختن سیب زمینی ها حدود 30 تا 45 دقیقه طول می کشد. در حین پختن سیب زمینی ها می توانیم سس قارچ را آماده کنیم.

مرحله ششم

برای این کار قارچ را به ورقه های مساوی برش دهید سپس ظرف مناسبی روی اجاق بگذارید و روغن را اضافه کنید. بعد از اینکه کره کاملا آب شد قارچ ها را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید.

مرحله هفتم

بعد از اینکه قارچ ها کاملا از آب اضافی خارج شدند و خوب سرخ شدند خامه را با شیر تازه مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس به تابه اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا مواد یکدست شود.

مرحله هشتم

سس را باید مدام هم بزنیم تا فرو نرود و به غلظت دلخواه برسد. پس از غلیظ شدن سس، پارمزان را به همراه مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و پس از مخلوط شدن مواد، ظرف را از روی حرارت بردارید.

مرحله نهم

در این مرحله بعد از اینکه سیب زمینی ها خوب برشته شدند از فر خارج کرده و در ظرف دلخواه خود می گذاریم. می توانیم روی سیب زمینی ها را با سس قارچ بپوشانیم یا در ظرفی با سیب زمینی سرو کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا