آشپزی

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده یکی از غذاهای بین المللی خوشمزه و پرطرفدار است که با طعم های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 2 عدد بزرگ
نمک 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
روغن برای سرخ کردن کافی

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده به سبک رستورانی اولین کار انتخاب سیب زمینی مناسب است و برای این کار باید از سیب زمینی های درشت و سفت استفاده کنیم تا پس از برش برش های درشت و یکدستی داشته باشیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را پوست گرفته و به صورت ورقه های یکدست و درشت برش می دهیم. سپس سیب زمینی ها را با آب سرد کاملا بشویید تا نشاسته روی سیب زمینی ها کاملا پاک شود.

سطح سوم

حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت می گذاریم. سپس مقداری زردچوبه و نمک به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. سپس سیب زمینی ها را به آب در حال جوش اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله صبر می کنیم تا سیب زمینی ها به مدت 5 دقیقه در آب جوش بنشینند و بعد از آن از قابلمه خارج کرده و در آبکش می گذاریم. سپس سیب زمینی ها را روی حوله می گذاریم تا خشک شوند.

مرحله پنجم

حالا سیب زمینی ها را در کیسه پلاستیکی قرار می دهیم، سپس به مدت دو ساعت در فریزر قرار می دهیم تا ساختار سیب زمینی ها یکدست شود. بعد از این مدت سیب زمینی ها را از فریزر خارج کنید.

مرحله ششم

در این مرحله یک ظرف عمیق روی اجاق می گذاریم و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که سیب زمینی ها در حین سرخ شدن در روغن شناور شوند. توجه داشته باشید که روغن باید داغ باشد و حرارت زیر تابه باید روی کمترین درجه باشد.

مرحله هفتم

وقتی روغن کاملا داغ شد، سیب زمینی ها را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید به طور یکنواخت سرخ شوند. در آخر سیب زمینی ها را از روغن خارج کرده و روغن اضافی آن را جدا کنید سپس با سس دلخواه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا