آشپزی

طرز تهیه سیرابی و شیردان +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شربت و شیر

سیراب و شیردان یکی از غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که معمولا برای شام یا صبحانه سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه شربت و شیر برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
آبیاری و شیردوشی 1 دست
پیاز 2 عدد
سیر 1 قرص
لیمو عمانی 2 عدد
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه کافی

طرز تهیه شربت و شیر

مرحله اول

من آماده می کنم شربت خوشمزه ابتدا سیرابی ها و شیردان ها را تمیز کرده و خوب می شوییم سپس با قیچی ریز خرد می کنیم و در قابلمه مناسبی می گذاریم. سپس 6 لیوان آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید و اجازه دهید آب به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن آب، کف سفید را روی سطح آب کاملا با قاشق جمع کرده و دور بیندازید.

سطح سوم

جذب کف روی آب باعث می شود طعم و بوی آب و شیر دم کرده کاملا جذب شود. سپس پیاز را پوست گرفته و به صورت ورقه های درشت برش می دهیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر را کاملاً پوست بگیرید و به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید. سپس درب قابلمه را می بندیم و حرارت را کم می کنیم سپس می گذاریم شربت با حرارت ملایم بپزد.

مرحله پنجم

در همین حین لیموهای عمانی را با چنگال سوراخ کرده و در یک فنجان آب جوش بریزید تا تلخی آنها کاملا گرفته شود. بعد از یک تا دو ساعت پخت سیرابی لیمو عمانی را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله نمک می زنیم و اجازه می دهیم ظرف 30 دقیقه تا یک ساعت دیگر روی آتش بماند تا خوب جا بیفتد. بعد از اینکه شربت خوب جا افتاد، در صورت تمایل کمی نمک خشک اضافه کنید.

مرحله هفتم

وقتی غذا کاملاً پخته شد و آب قابلمه تقریباً به نصف رسید، غذای ما آماده است. سپس شربت از شربت را با کمی آب در ظرفی ریخته و با نان ورقه شده سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا