آشپزی

طرز تهیه سیر ترشی شمالی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه سیر ترشی شمالی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سیر ترشی شمال

سیر ترشی یکی از ترشی های اصیل و قدیمی ایرانی است که در کنار غذاهای سنتی مانند آبگوشت سرو می شود. برای دیدن آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه سیر ترشی شمال برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای سیر ترشی شمال
سیر 1 کیلوگرم
قند 250 گرم
نمک 1 قاشق غذاخوری
سرکه 1 تا 2 فنجان

طرز تهیه سیر ترشی شمال

مرحله اول

برای تهیه سیر ترشی خوشمزه ابتدا سیر را تمیز کرده و خوب بشویید تا گرد و غبار لایه های سیر گرفته شود. سپس سیر را در ظرف مناسبی بریزید و 4 فنجان آب اضافه کنید.

مرحله دوم

در این مرحله صبر می کنیم تا آب قابلمه به نقطه جوش برسد سپس سیر را به مدت 10 دقیقه در آب در حال جوش می گذاریم. سپس سیر را شسته و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود.

سطح سوم

حالا شکر را در قابلمه مناسبی بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملا آب شود و رنگ آن کاراملی شود. هنگام تفت دادن شکر باید مراقب باشیم که شکر نسوزد زیرا سیر ترشی را تلخ می کند.

مرحله چهارم

بعد از اینکه شکر کاراملی شد، سرکه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود، سپس 1 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید و کمی هم بزنید تا نمک کاملا در سرکه حل شود.

مرحله پنجم

بعد از اینکه آب از سیرها خارج شد، آنها را در ظرف شیشه ای درب دار بریزید و سپس مخلوط سرکه و شکر را اضافه کنید. توجه داشته باشید که سطح سرکه باید یک انگشت بالاتر از سطح سیر باشد.

مرحله ششم

برخی از دستور العمل ها از آب انگور به جای شکر استفاده می کنند. سپس درب ظرف را محکم می بندیم تا هوا وارد آن نشود سپس حدود دو ماه در جای تاریک و خنک قرار می دهیم تا سیر ترشی آماده شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا