آشپزی

طرز تهیه شامی بلغور +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شام ​​بلغور

سلام، همه! امروز میخوام طرز پخت شام بلغور رو بهتون آموزش بدم. این شام یک غذای خوشمزه و سالم است که می تواند گزینه ای عالی برای شام باشد. از بلغور و سیب زمینی تهیه می شود و طعم متفاوتی به شام ​​های معمولی می دهد. پس با هم این دستور ساده و خوشمزه را یاد می گیریم.

برای تهیه شام ​​بلغور ابتدا بلغور را در آب جوش و نمک خیس کنید و سپس بپزید. سیب زمینی ها را آب پز کنید و سپس رنده کنید. پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و همه را با هم مخلوط کنید. آرد، تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به آنها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. شامی ها را به شکل نارنگی درست کنید و در روغن داغ سرخ کنید. با گوجه فرنگی و فلفل سرخ شده سرو کنید.

مواد اولیه برای 4 نفر اندازه ی
سمولینا نرم 1 فنجان
سیب زمینی بزرگ 2 عدد
پیاز خرد شده 1 قطعه بزرگ
مواد اضافی اندازه ی
یک تخم مرغ 1 قطعه
آرد سفید 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه شام ​​بلغور

مرحله 1: تهیه بلغور

ابتدا بلغور را در ظرفی بریزید و مقداری نمک به آن اضافه کنید. سپس بلغور را با آب جوش می ریزند تا کاملاً پوشانده شود. اجازه دهید بلغور حدود 15 دقیقه بماند تا آب آن گرفته و نرم شود. سپس بلغور را در قابلمه ای بریزید و کمی آب اضافه کنید و اجازه دهید 10 دقیقه دیگر بجوشد سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله 2: پختن سیب زمینی

سیب زمینی ها را خوب بشویید و در قابلمه ای با آب به اندازه ای بریزید که کاملا روی آن ها بپوشاند. اجازه دهید سیب زمینی ها به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزند تا نرم شوند. بعد از پختن آنها را از آب خارج کرده و پوست آنها را بگیرید و کنار بگذارید تا خنک شوند.

مرحله 3: آماده سازی مواد باقی مانده

سیب زمینی آب پز شده رنده می شود. پیاز را پوست گرفته و رنده کنید و آب آن را بگیرید. سپس هر دو را به بلغور سرد شده اضافه کنید.

مرحله 4: مواد را مخلوط کنید

در این مرحله ادویه، نمک، آرد و تخم مرغ را به مخلوط بلغور، سیب زمینی و پیاز اضافه کنید. همه مواد را خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.

مرحله 5: شام را طراحی کنید

دست ها را کمی خیس کنید و مقداری از خمیر را بردارید. شامی ها را در دست به اندازه نارنگی در آورید.

مرحله 6: شام ها را سرخ کنید

در تابه مناسبی روغن بریزید و بگذارید داغ شود. شامی های شکل گرفته را در روغن داغ گذاشته و از هر طرف سرخ می کنند تا طلایی و ترد شوند.

مرحله 7: سرو کنید

شامی های سرخ شده را در بشقاب مناسبی گذاشته و با گوجه فرنگی و فلفل سرخ شده سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا