آشپزی

طرز تهیه شامی دال عدس +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شام ​​عدس

عدس شامی یکی از غذاهای ساده ایرانی است که طعم بی نظیر و لذیذی دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شام ​​عدس برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بشقاب عدس یک و نیم فنجان
اسفناج تازه خرد شده 250 گرم
یک تخم مرغ عدد
آرد نخودچی دو قاشق غذاخوری سر
سیر تازه 5 قرص
آرد سوخاری 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
پودر زنجبیل و پاپریکا کافی
روغن برای سرخ کردن کافی

طرز تهیه شام ​​عدس

مرحله اول

من آماده می کنم یک شام عدس خوشمزه ابتدا عدس ها را به مدت یک ساعت در آب بگذارید تا خوب خیس بخورد و پف نکند سپس خوب بشویید و در ظرف مناسبی با کمی آب گرم کنید تا آب کمی بالاتر از سطح عدس باشد. ، برای سرعت بخشیدن به پخت، در این مرحله به عدس نمک نزنید.

مرحله دوم

در این مرحله اسفناج های شسته و کاملا آبکش شده را ریز خرد کرده و در ظرف مناسبی بریزید.

سطح سوم

بعد از اینکه بشقاب عدس کمی جوشید مقداری کف روی سطح آب جمع می شود. این کف را حتما با قاشق جمع کنید و دور بیندازید زیرا بو و طعم آن را نامطبوع می کند. بعد از اینکه بشقاب عدس کاملاً پخت، حرارت را خاموش کنید و بشقاب عدس را در آبکش قرار دهید تا آب آن گرفته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله عدس را کاملا پوره و پوره کنید، می توانید برای راحتی از همزن برقی یا همزن استفاده کنید و بگذارید کمی خنک شود.

مرحله پنجم

حالا حبه های سیر را رنده کنید و به اسفناج های خرد شده اضافه کنید سپس پوره عدس را داخل کاسه بریزید و تخم مرغ و 2 قاشق سوپخوری آرد سوخاری را به مواد اضافه کنید.

مرحله ششم

برای مزه دار کردن، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر زنجبیل و پاپریکا را به مقدار دلخواه به مواد اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید و اگر از غذاساز استفاده نکردید، مواد را کاملا با دست ورز دهید تا خمیری به دست آید.

مرحله هفتم

تابه ای را روی حرارت ملایم گذاشته و داخل آن روغن بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود، یک تا دو قاشق از مواد را بردارید و با دست خیس شکل دهید و هر بار دستانتان را با آب خیس کنید تا دمنوش به دست نچسبد. سپس در آرد سوخاری می‌غلتانند تا تمام سطح شامی‌ها را بپوشاند و سپس در روغن داغ سرخ می‌کنند.

مرحله هشتم

بعد از اینکه یک طرف شمیس ها خوب سرخ شد، آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر را هم سرخ کند، برای پخت کامل شمی ها بهتر است حرارت را کم کنید و عجله نکنید که سرخ کنید.

مرحله نهم

در آخر شمی های سرخ شده را روی تور یا دستمالی قرار می دهند تا چربی اضافی آن گرفته شود و در ظرف مناسبی همراه با گوجه فرنگی، ترشی، فلفل سیاه و زیتون سرو می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا