آشپزی

طرز تهیه شامی پوک +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شامی پوک

پوکه شامی یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه شمال کشورمان است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه شامی پوک برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت بره و گوسفند 300 گرم
لپه ها 1 فنجان
یک تخم مرغ 1 قطعه
سیب زمینیها 1 قطعه بزرگ
پیاز 1 قطعه بزرگ
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
پودر سیر و فلفل سیاه کافی
زردچوبه، نمک و روغن کافی

طرز تهیه شامی پوک

مرحله اول

من آماده می کنم شمال شامی پوک در ابتدای کار پیاز را 4 عدد قارچ خرد کرده و همراه با گوشت در ظرف مناسبی قرار می دهیم. سپس 1 لیوان آب به همراه مقداری زردچوبه و نمک اضافه کنید و قابلمه را روی اجاق قرار دهید.

مرحله دوم

در همین حین لپه و سیب زمینی را جداگانه در دو قابلمه کوچک بریزید و در هر کدام 1-2 لیوان آب بریزید سپس قابلمه ها را روی اجاق بگذارید تا لپه و سیب زمینی بپزند.

سطح سوم

پس از پختن گوشت، اجازه دهید آب باقی مانده در قابلمه کاملا جذب گوشت شود. سپس گوشت را از قابلمه خارج می کنیم و ریز خرد می کنیم و در ظرف مناسبی می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله بعد از پخته شدن سیب زمینی ها را پوست گرفته و به همراه لپه و کمی نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زعفران دم کرده و زردچوبه داخل مخلوط کن می ریزیم و مواد را خوب هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا مواد مخلوط شده را به کاسه با گوشت اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. پس از خنک شدن کامل مواد، تخم مرغ را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافت مواد کاملا یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. بعد از این مدت کاسه را از یخچال خارج می کنیم سپس ظرف مناسبی روی اجاق می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا به اندازه یک نارنگی کوچک می گیریم و به شکل گرد در می آوریم سپس با انگشت وسط سوراه درست می کنیم. سپس شامی ها را در روغن داغ می ریزیم و سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

بعد از اینکه یک طرف شمیس سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. در نهایت چربی اضافی شام ها را با حوله پاک می کنیم سپس آنها را در ظرف سرو می چینیم و با نان و مخلفات دلخواه سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا